جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس فرهنگی | کد خبر: ۶۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ساعت ۱۰:۲۷

نگاهی به فعالیت‌های جهادگران بسیجی در شهرستان گرمه

بیش از ۵ روز از آغاز فعالیت ۵۰ جهادگر بسیجی در مناطق محروم شهرستان گرمه می‌گذرد و این بسیجیان توانسته‌اند خدمات عمرانی و فرهنگی قابل‌تقدیری را به مردم شهرستان ارائه نمایند.
نگاهی به فعالیت‌های جهادگران بسیجی در شهرستان گرمه,اردوی جهادی،بسیج سازندگی،گرمه،خراسان شمالی

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه، کار اردوهای جهادی هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت به‌صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند. از لحاظ مادی، از لحاظ امور روزمره زندگی، از لحاظ معنوی و هدایت، بهره‌مند می‌شوند. اگر درس قرآن هم در آنجا داده نشود، خود حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستایی، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه قرآن است؛ آن‌ها را به دین، به انقلاب، به معنویت سوق می‌دهد.

رهبر معظم انقلاب در جمع جهادگران بسیج سازندگی بیانات گوهر باری مطرح فرموده‌اند و معظم‌له با اشاره به اهمیت اقدام ارزشمند اردوهای جهادی، توصیه‌هایی به جهادگران داشته و می‌فرمایند «یک روز نیاز حرکت دفاعی در درون جامعه بود. یک روز نیاز حرکت دفاعی در مرزهای کشور بود. یک روز نیاز به علم و دانش است. یک روز نیاز به تحکیم عقاید و ایمان‌ها است. یک روز نیاز به خدمت گذاری است؛ در همه این شرایط، میوه‌های متناسب با فصل در اختیار مردم گذاشته می‌شود، این حرکت انقلاب است.»

بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه نیز با تأسی از فرامین و منویات فرمانده کل قوا برگزاری هرچه باشکوه‌تر و غنی‌تر اردوهای جهادی را در دستور کار خود قرار داده و با تشکیل ۴ گروه جهادی در تابستان ۹۵ تمام توان خود را برای خدمت‌رسانی به مردم بسیج کرده است.

نعمت قویدل مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: اجرای اردوهای جهادی علاوه بر محرومیت‌زدایی مناطق کم برخوردار، می‌تواند گامی‌های مؤثری در جهت اقتصاد مقاومتی بردارد و زمینه را برای ورود افراد به فعالیت‌های مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی آماده نماید.

وی افزود: برگزاری اردوهای جهادی موجب خودسازی جوانان می‌شود و دارای آثار مثبتی در جامعه است و حضور در این اردوها بخصوص در ایام تعطیلات و گذشتن از تفریحات، یک ایثار و ازخودگذشتگی است.

قویدل بیان داشت: با گذشت چندین سال از اجرای اردوهای طرح هجرت، توفیقات خیلی خوبی به دست آمده و دانشجویان، دانش آموزان و جوانان نیز استقبال کم‌نظیری از این دوره‌ها داشته‌اند و در این دوره ۵۰ نفر از بسیجیان شهرستان گرمه در اردوهای جهادی شرکت نموده‌اند.

وی افزود: در این مرحله از طرح اردوهای جهادی بسیج که در تمامی روستاهای دهستان بالادشت، روستاهای چشمه خان و رباط قره بیل از توابع دهستان گلستان و شهرهای گرمه و ایور اجرا شده است ۳۰ جهادگر برادر و ۲۰ جهادگر خواهر حضور دارند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه اظهار داشت: با گذشت ۵ روز از آغاز اردوهای جهادی در شهرستان گرمه برادران جهادگر به امور مربوط به فعالیت‌های عمرانی در مناطق شهری پرداخته و تاکنون موفق به تکمیل یک سرویس بهداشتی و حمام برای خانواده‌های نیازمند شده‌اند.

وی ادامه داد: گروه جهادگران بسیجی همچنین ضمن تکمیل عملیات مربوط به گچ‌وخاک، رنگ‌آمیزی و ایزوگام یک واحد مسکونی، از صبح فردا کار خود را با کمک در ساخت پایگاه بسیج پیگیری می‌کنند.

نعمت قویدل اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی احکام، ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، دینی و مذهبی توسط بانوان در روستاها از دیگر برنامه‌های این اردو بوده است و خواهران حاضر در این طرح دوره‌های شیرینی‌پزی، آشپزی، خیاطی و صنایع‌دستی را برای بانوان روستاها برگزار نموده‌اند.

وی گفت: از جمله برنامه‌های ویژه در بخش اردوهای جهادی امسال برگزاری کلاس‌های ترویج اقتصاد مقاومتی با همکاری فنی و حرفه است و در پایان این کلاس‌ها نیز گواهینامه‌های مرتبط برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود.

قویدل ادامه داد: خوشبختانه اردوی جهادی امسال نیز همچون سالهای قبل با استقبال بی‌نظیر جهادگران بسیجی مواجه شده و هم‌اکنون تقاضا برای حضور افراد در دوره‌های بعدی این اردوها وجود دارد.

وی گفت: علاوه بر استقبال جهادگران، اهالی روستاها و مناطق محروم شهرستان گرمه درخواست برگزاری اردوهای جهادی به‌ویژه در بخش فرهنگی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آن مناطق را دارند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه بیان داشت: در سال جاری بسیجیان حاضر در طرح اردوهای جهادی در ۴ گروه جهادی عمار، شهید باقری، شهدای مدافع حرم و حامیان مردم تقسیم‌بندی و در حال ایفای نقش سازندگی خود هستند.

انتهای پیام./

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک