جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس فرهنگی | کد خبر: ۶۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ساعت ۱۳:۵۴

عملکرد یکساله اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمه تشریح شد

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی گرمه همزمان با روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، عملکرد یکساله این نهاد در شهرستان گرمه را تشریح کرد.
عملکرد یکساله اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمه تشریح شد,

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه، حجت‌الاسلام گرمابی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمه بررسی بحران‌های فکری و پاسخ‌ به شبهات دینی، آسیب‌شناسی فرهنگ دینی، سازماندهی مبلغان، برگزاری دوره‌های آموزشی، افزایش مهارت‌های تبلیغی مبلغان، محور قرار دادن مساجد در فعالیت‌های فرهنگی، توسعه و تجهیز مساجد و اجرای طرح‌های قرآنی را از مهمترین وظایف سازمان تبلیغات اسلامی و اولویت‌های اجرایی آن برشمرد.

وی گفت، احیاء و اشاعه اندیشه تابناک اسلام، تقویت روح عبودیت الهی، ترویج اخلاق اسلامی در میان مردم به‌ویژه نسل جوان، دفاع از اصول اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی، شناخت توطئه‌های فرهنگی ـ تبلیغی بیگانگان و گسترش کمی و کیفی دینی مردم و سنت‌های ملی از جمله اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت‌الاسلام گرمابی اضافه کرد: در همین راستا طی یک سال گذشته در شهرستان گرمه بیش از ۳۷ گفتمان در مدارس شهرستان گرمه با موضوعات مختلف دینی و آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

اعزام ۷۳ روحانی به مساجد

وی با بیان اینکه اعزام مبلغین روحانی در ماه محرم به مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی و تکایا با هدف بیان ابعاد واقعه عاشورا، بیان احکام شرعی، تبلیغات دینی و نشر معارف اسلامی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: هدف از برگزاری عزاداری‌های ماه محرم بیان فلسفه عاشورا و بازنگری ابعاد مختلف نهضت تاریخی امام حسین (علیه‌السلام) است.

 سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمه با اشاره به اینکه در عزاداری‌ها باید به دنبال اعتلای فرهنگ اسلام ناب محمدی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) باشیم، تصریح کرد: در محرم سال ۹۴ بیش از ۴۸ روحانی به مساجد شهری و روستایی شهرستان گرمه اعزام شدند.

وی همچنین اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان امسال نیز ۲۵ روحانی و مبلغه به مساجد شهرستان گرمه اعزام‌شده و در حال انجام تبلیغات دینی هستند.

وجود ۷ خانه عالم در شهرستان گرمه

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمه با اشاره به اینکه خانه‌های عالم بسترساز حضور روحانیون و مبلغان در مناطق مختلف به شمار می‌روند توجه بیشتر به آن را امری ضروری دانست و گفت: ساخت خانه‌های عالم تحول مهمی در امور فرهنگی و مذهبی روستاها ایجاد کرده است و توسعه آن در مناطق مختلف روستایی و ماندگاری روحانیون سبب غنای چهره دینی و تربیت اسلامی در روستاها شده است.

وی از فعالیت ۴ خانه عالم روستایی در شهرستان گرمه خبر داد و اظهار داشت: این خانه‌های عالم در روستاهای دشت، چشمه خان، رباط قره بیل و چهارچوبه ساخته شده‌اند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمه با بیان اینکه عملیات ساخت خانه عالم در شهرهای گرمه، ایور و درق به پایان رسیده است افزود: این خانه‌های عالم به‌زودی افتتاح خواهند شد.

وی بیان داشت: برای ساخت خانه‌های عالم در این ۳ شهر جمعاً مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی هزینه شده است.

حجت‌الاسلام گرمابی همچنین فعال نمودن خانه‌های قرانی روستایی، تأسیس مجمع قاریان شهرستان گرمه و در اختیار قرار دادن امکانات لازم جهت فعالیت نیروهای قرانی، اجرای مسابقات قرانی ۱۴۴۹ و مسابقات حفظ و کلاس‌های تجوید تخصصی برای حافظان قران را از دیگر برنامه‌های اجرایی این نهاد در شهرستان گرمه عنوان کرد.

خاطرنشان می‌گردد اول تیرماه سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی است که در تقویم رسمی کشورمان به نام روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نامگذاری شده است.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک