جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۶۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ساعت ۱۰:۲۷

پیش‌بینی برداشت ۱۸هزار تن گندم و جو در شهرستان گرمه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمه گفت: پیش‌بینی می‌شود برداشت گندم با ۲۰ درصدی افزایش نسبت به سال گذشته به رقم ۱۴ هزار تن برسد و کشاورزان این شهرستان ۴ هزار و ۳۰۰ تن جو برداشت نمایند.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه، رمضانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمه با بیان اینکه در سال زراعی جاری، شاهد افزایش ۳۴ درصدی بارش‌های به‌موقع و مناسب بوده‌ایم گفت: انتظار می‌رود مجموع گندم برداشتی از مزارع سطح شهرستان با افزایش ۲۰ درصدی همراه باشد.

وی گندم برداشتی در سال گذشته را ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن عنوان کرد و افزود: در سال جاری این رقم به حدود ۱۴ هزار تن خواهد رسید که با قیمت هزار و ۲۷۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

رمضانی با اشاره به اینکه در سال جاری سطح زیر کشت گندم کاهش‌یافته و اما کیفیت افزایش داشته است اظهار داشت: در سال گذشته بازدهی گندم در اراضی دیم ۹۰۰ کیلو در هکتار بود که این مقدار امسال برای اراضی دیم به ۱۵۰۰ کیلو افزایش می‌یابد.

وی برداشت گندم آبی از هر هکتار در سال گذشته را ۳ تن و ۲۰۰ کیلو عنوان کرد و گفت: این رقم در سال جاری به ۳ تن و ۸۰۰ کیلو می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمه همچنین اظهار داشت: با توجه به نیاز دامداران شهرستان، امسال سطح زیر کشت جو افزایش یافته و از ۵۰۰ هکتار سال ۹۴ به ۲ هزار هکتار رسیده که ۷۰۰ هکتار از این رقم، کشت آبی و ۱۳۰۰ هکتار نیز کشت دیم است.

وی با بیان اینکه خشک‌سالی‌های سال گذشته باعث خسارت به کشاورزان و بخصوص دیم کاران شد افزود: در سال زراعی ۹۳-۹۴ از هر هکتار زیر کشت جو تنها ۳۰۰ کیلوگرم برداشت و مجموع جو تولیدی سال قبل شهرستان ۱۵۰ تن بود که امسال به برکت بارش‌های خوب، برداشت این محصول به ۴ هزار و ۳۰۰ تن خواهد رسید.

یحیی رمضانی قیمت خرید تضمینی جو را هزار و ۲۰ تومان عنوان کرد و اظهار داشت: ۶۰ درصد از جو تولیدی صرف مصارف شهرستان و ۴۰ درصد نیز توسط دولت خریداری می‌شود.

وی تأکید کرد کشاورزان قبل از برداشت گندم بایستی نسبت به دریافت معرفی‌نامه از اداره جهاد کشاورزی شهرستان گرمه اقدام نمایند تا بتوانند گندم و جو تولیدی خود را به سیلوها و مراکز خرید تحویل نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمه با اشاره به تمهیدات لازم برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: به جهت اینکه امسال دولت هزینه کرایه بار کشاورزان را پرداخت می‌کند مشکلی از نظر فضای خرید و ذخیره وجود ندارد و محصول تولید کشاورزان عمده با ارائه معرفی‌نامه مستقیماً به سیلوها حمل خواهد شد و برای خرید محصولات جزء نیز ضمن ایجاد مرکز خرید در محل روستای دشت با مرکز خرید جاجرم هماهنگی به‌عمل‌آمده تا کشاورزان منطقه ایور، درق و گرمه مشکلی بابت تحویل گندم نداشته باشند.

وی گفت: برای رفع مشکل عدم وجود مرکز خرید در شهرستان گرمه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و در بودجه سال ۹۵ اعتباراتی برای این امر پیش‌بینی‌شده و سه مرکز خرید در شهرهای گرمه و درق و روستای دشت ساخته خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت عملیات ساخت مرکز خرید گندم شهر گرمه در سال جاری آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک