جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۶۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ساعت ۱۰:۱۹

تحقق اقتصاد مقاومتی با پرورش دام سنگین در گرمه / تصاویر

کارآفرین گرمه‌ای با پرورش دام‌ سنگین، اقتصاد مقاومتی را معنا کرده و توانسته ضمن ایجاد اشغال پایدار برای خود، گامی در جهت توسعه اقتصادی کشور بردارد.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه، در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم‌های یک‌جانبه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، واژه جدید «اقتصاد مقاومتی» توسط مقام معظم رهبری به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور وضعیت اقتصادی کشورمان این واژه مورد بحث قرار گرفته شده است.

رهبر معظم انقلاب بارها بر اجرای اقتصاد مقاومتی در مقابل نفوذ اقتصادی تأکید داشته و همواره اظهار داشته‌اند ملت ایران بایستی در هر شرایطی با تکیه‌بر توانایی‌های خود اقتصاد کشور را حتی در شرایط تحریم اداره کند.

علیرضا منصوری فر از اهالی شهر گرمه یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی است که در سال‌های اخیر توانسته با توسعه یک واحد گاوداری، اشتغالی پایدار را برای خود و خانواده‌اش ایجاد نماید.

وی که کار دامداری را از چندین سال پیش آغاز نموده است با بیان اینکه با بهره‌گیری از رویکرد اقتصاد مقاومتی به موفقیت‌های خوبی دست‌یافته بیان داشت: فعالیت خود را در عرصه اقتصاد مقاومتی با ایجاد یک گاوداری در فضای هرچند محدود شروع کردم و در سال گذشته توانستم با دریافت ۱۰ میلیون وام اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه ضمن افزایش تعداد دام‌ها و شیر تولیدی به ادامه فعالیت خود در این رشته شغلی امیدوارتر شوم.

این فعال اقتصادی گفت: در حال حاضر ۱۱ گاو در این محل نگهداری می‌شوند و روزانه بیش از ۱۰۰ کیلوگرم تولید شیر داریم.

وی ادامه داد: با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی و حمایت‌های بسیج سازندگی گرمه در سال گذشته ۶ عدد گاو به مجموعه این واحد اضافه شد و خوشبختانه در حال حاضر علاوه بر اشتغال خودم، فرزندم نیز در این مکان به‌صورت پاره‌وقت در حال انجام فعالیت اقتصادی است.

علیرضا منصوری فر با بیان اینکه ایجاد دامداری‌ها و انجام کار‌ها اقتصادی ازاین‌دست در روستا‌ها و شهرهای کوچک می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال در توسعه اقتصادی کشور مؤثر واقع باشد بیان داشت: جوانان بایستی به جای در بغل گرفتن زانوی غم و ابراز گلایه از شرایط موجود، یا علی گویان، با تلاش، نه‌تنها گردانه معیشت زندگی خود را بگردانند بلکه در جهت شکوفایی اقتصادی شهرستان، استان و کشورمان گام بردارند.

وی درآمد خود از این واحد را ماهیانه بیش از یک میلیون تومان عنوان کرد و ضمن گلایه از برخی کم‌کاری‌ها در حوزه حمایت از دامداری‌ها و گاوداری‌ها گفت: در حال حاضر دامداران با مشکل کاهش قیمت و عدم خرید تضمینی شیر مواجه هستند که این امر نگرانی‌هایی را برای تمامی دامداران ایجاد نموده است.

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه مجبوریم برای تحویل گرفتن کنسانتره شیر خود را به تعاونی تحویل دهیم اظهار داشت: متأسفانه تعادلی بین قیمت خرید تضمینی و فروش شیر در بازار آزاد وجود ندارد و درحالی‌که تعاونی، شیر واحدهای تولیدی را با قیمت ۹۷۰ تومان خریداری می‌کند همین شیر با فاصله چند صد متری در مغازه‌های لبنیاتی با قیمت بیش از ۱۳۰۰ تومان فروخته می‌شود.

وی گفت مسئولین باید جهت جلوگیری از ضرر و زیان دامداران و گاوداران، نظارت بیشتری بر بازار عرضه و تقاضا داشته باشند.

نعمت قویدل مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت گرمه نیز با بیان اینکه بسیج سازندگی در تلاش است تا با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه تولید و خودکفایی جامه عمل بپوشد اظهار داشت: در سال گذشته ۷ مورد تسهیلات اقتصاد مقامتی به واحدهای گاوداری سطح شهرستان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این مبالغ بیشتر جنبه حمایتی داشته و توانسته منجر به افزایش بیش از ۲۷ رأس دام در این واحدها شود.

وی با بیان اینکه برنامه بسیج سازندگی برای ایجاد، توسعه و حمایت از بخش‌های تولیدی کشور همچنان ادامه دارد اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و تخصیص تسهیلات موردنیاز بتوانیم گامی مهم در راستای پیشبرد حماسه اقتصادی در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده برداریم.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک