جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس مذهبی | کد خبر: ۵۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۱/۱۸ - ساعت ۱۱:۱۳

مراسم اعتکاف در ۸ مسجد شهرستان گرمه برگزار می‌شود/ جزئیات

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمه با اشاره به این‌که مراسم اعتکاف یکی از بهترین مراسمات در جهت نهادینه کردن و حفظ فرهنگ‌های اسلامی در بین جوانان است، گفت: مراسم اعتکاف در ۸ مسجد شهرستان گرمه برگزار می‌شود.
مراسم اعتکاف در ۸ مسجد شهرستان گرمه برگزار می‌شود/ جزئیات,

به گزارش اترک نیوز به نقل از  پایگاه خبری گرمه، حجت‌الاسلام گرمابی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمه با بیان این مطلب اظهار داشت: آیین معنوی اعتکاف در ۸ مسجد شهرستان گرمه برگزار می‌شود که ۵ مسجد در نقاط شهری و ۳ مسجد نیز در نقاط روستایی قرار دارند.

وی عنوان کرد: سال گذشته حدود ۶۰۰ نفر در مراسم اعتکاف شهرستان گرمه شرکت کردند که بالاترین درصد شرکت‌کنندگان مربوط به جوانان بود و چون امسال اعتکاف در فصل امتحانات نیست زمینه حضور مردم بیشتر است که پیش‌بینی می‌شود امسال رشد جمعیت را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام گرمابی با تأکید بر اینکه هدف از اجرای مراسم اعتکاف ارتقا سطح بینش، معرفت و سطح معلومات دینی جامعه به‌ویژه نسل جوان است، بیان داشت: مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این مراسم معنوی در مساجدی که ظرفیتشان تکمیل نشده باشد تا شب قبل از اعتکاف ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمه، سرای سفید هیئت رهروان حضرت زینب (س)، مسجد جامع گرمه، خطاطی احسان‌بخش واقع در خیابان امام سجاد (ع)، دفتر امام‌جمعه شهر درق و یا مساجدی که این مراسم معنوی در آن برگزار می‌شود جهت تکمیل ثبت‌نام اقدام نمایند.

وی با تاکید بر اینکه فرد معتکف برای بازسازی تفکر نیاز به یک خوراک فکری صحیح دارد، اظهار داشت: سعی می‌شود با استفاده از سخنرانان توانا و همچنین در اختیار قراردادن کتب مفید، قدرت تفکر را در معتکفین تقویت کرده تا آنان متوجه نقاط ضعف خود شوند و درصدد رفع آن برآیند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمه با تأکید بر آثار تربیتی اعتکاف بر روح انسان گفت: آموزش احکام اعتکاف و پاسخ به شبهات دینی، دعا و مناجات و قرائت قرآن، برپایی نماز جماعت و حلقه‌های معرفت، برگزاری جلسه‌های پرسش و پاسخ و سخنرانی کارشناسان مذهبی، فرهنگی و مشاوره خانواده و انجام مناظره چهره به چهره در خصوص مباحث عمده فرهنگی اعم از بررسی آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و ماهواره از جمله برنامه‌های ویژه این ایام است.

وی در خصوص هزینه‌های دریافتی از معتکفین افزود: هزینه ثبت‌نام معتکفین در مدت سه روز بر اساس برآورد بعمل آمده ۳۰هزار تومان تخمین زده شده که در موقع ثبت‌نام از معتکفین اخذ می‌شود.

گفتنی است مراسم معنوی اعتکاف از اذان صبح روز سیزده رجب، ۲ اردیبهشت‌ماه تا اذان مغرب روز پانزده رجب ۴ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

لیست مساجد محل برگزاری اعتکاف در شهرستان گرمه ۱۳۹۵

آدرس

ویژه

نام مسجد

ردیف

خواهران

برادران

گرمه –چهارراه مرکزی خ شهید ناطق

-

برادران

جامع

۱

گرمه خ امام سجاد (ع)

خواهران

-

امام جعفر صادق (ع)

۲

شهر ایور چهارراه اصلی

خواهران

برادران

صاحب‌الزمان (عج)

۳

شهر درق خیابان جمهوری

خواهران

برادران

جامع

 

۴

شهر درق خ جمهوری

خواهران

-

امام خمینی (ره)

۵

شهرستان گرمه روستای رباط قره بیل

خواهران

برادران

امام حسن عسگری (ع)

۶

شهرستان گرمه روستای چشمه خان

خواهران

برادران

موسی بن جعفر (ع)

۷

شهرستان گرمه روستای دشت

خواهران

برادران

امام رضا (ع)

۸

 

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک