جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس فرهنگی | کد خبر: ۵۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ساعت ۱۱:۱۵

راه‌اندازی دبیرخانه‌های «شعر انقلاب» و «آواها و نواهای اسلامی» در شهرستان گرمه

در پی سفر کاروان فرهنگی و هنری تدبیر و امید به شهرستان گرمه، مقرر شد تا دبیرخانه‌های دائمی استانی «شعر انقلاب» و «آواها و نواهای ایرانی - اسلامی» در شهرستان گرمه راه‌اندازی شود.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه؛ روز گذشته آیین اختتامیه جلسات کاروان فرهنگی و هنری تدبیر و امید در شهرستان گرمه برگزار شد.

 ثابت‌قدم وحید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در این مراسم و در جمع هنرمندان گرمه‌ای ضمن تسلیت ایام فاطمیه، هدف از سفر کاروان فرهنگی تدبیر و امید را بررسی مشکلات و مسائل مربوط به حوزه فرهنگ و هنر شهرستان‌ها و تبیین رویکردها در این حوزه برای سال جدید عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تا با همکاری همه هنرمندان، تحول و شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری شهرستان‌ها را رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه گرمه، شهرستانی فرهنگی محسوب می‌شود و از شاخص‌های فرهنگی لازم برخوردار است و قدمت، دیرینه، گرایش و علاقه مردم به ارزش‌های اسلامی و انقلابی ویژگی خاصی به این شهرستان بخشیده است که بستر را برای تحولات فرهنگی فراهم می‌نماید.

ثابت‌قدم وحید، جوانان خوش استعداد و علاقه‌مند را از دیگر پتانسیل‌های شهرستان گرمه دانست و افزود: این امکانات و منابع، مسئولین استان را علاقه‌مند کرد تا در جمع هنرمندان و فعالان این شهرستان حضور یابند و در قالب ۵ کارگروه مسائل و موضوعات مختلف در حوزه فرهنگ و هنر بررسی شود تا هم مسائل حل و هم رویکردهای فرهنگی آینده تبیین شود.

وی عنوان داشت: با توجه به اینکه مقررشده تا در هر شهرستان با توجه به ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و در راستای رعایت عدالت فرهنگی دبیرخانه‌ای راه‌اندازی شود تصمیم گرفته شد دو دبیرخانه‌ی دائمی استانی به شهرستان گرمه اهدا شود تا این شهرستان برای برگزاری این برنامه‌ها به‌صورت استانی برنامه‌ریزی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: اولین دبیرخانه دائمی استانی، دبیرخانه «شعر انقلاب» است که با وجود شاعران خوب و مردم انقلابی این شهرستان، قطعاً این بخش موفق خواهد بود.

وی همچنین دبیرخانه استانی «آواها و نواهای اسلامی و ایرانی» را دومین دبیرخانه دائمی دانست که در شهرستان گرمه مستقر خواهد شد.

حسین ثابت‌قدم وحید ادامه داد: این دبیرخانه برای موضوعات مختلف شبیه‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، چاوش‌خوانی و روایت خوانی برنامه‌ریزی خواهد داشت.

خاطرنشان می‌گردد در پایان این مراسم هنرمندان شهرستان گرمه دغدغه‌ها و مشکلات خود با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی را در میان گذاشتند.

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
شهروند گرمه ای | 1394/12/11
0
1
مدیر کل همین رییس ارشاد گرمه را نمیتونه تغییر بده بعد میخواد.....
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1394/12/11
0
1
مدیر کلی که دائمی نیست چطور میخواد دبیرخانه دائمی شعر انقلاب در شهرستان راه اندازی کند. اگر کسی میخواد شعار بده و تیتر بزنه حتی الامکان یک چیز باورپذیر بگه. ایشون 4 سال مدیر کل بود حتی یک جشنواره به درد بخور استانی در گرمه برگزار نکرد. موضوع چیه که بعد این همه مدت حالا این حرفا رو می زنه....؟
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک