جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس فرهنگی | کد خبر: ۵۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۰۹ - ساعت ۹:۲۲

جشنواره سمنوی شهر درق پنج‌شنبه برگزار می‌شود

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گرمه گفت: مرحله شهرستانی سومین جشنواره سمنوی شهر روز پنج‌شنبه ۱۳ اسفند برگزار می‌شود.
جشنواره سمنوی شهر درق پنج‌شنبه برگزار می‌شود,سمنو

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه؛  ملاصالحی رییس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گرمه هدف از برگزاری این جشنواره را حرکت به سمت اقتصادی شدن این خوراکی و افزایش تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود: جشنواره سمنوی شهر درق امسال در دو مرحله استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مرحله شهرستانی سومین جشنواره سمنوی شهر درق سیزدهم اسفندماه در محل محوطه تاریخی مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.

ملاصالحی اظهار داشت: مرحله استانی این جشنواره نیز که قرار بود روز پنج‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه برگزار شود به دلیل مراسم استقبال از شهدای مدافع حرم به تعویق افتاد و به احتمال قوی ابن مراسم در روز بیستم اسفندماه در محل آیینه‌خانه مفخم شهر بجنورد با حضور مهمانانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی عنوان داشت: در اولین جشنواره سمنو شهر درق ۸ دیگ برای پخت سمنو به‌کارگیری شده بود اما در سومین جشنواره سمنوی این شهر به نیت ۱۴ معصوم، دیگ‌های بار گذاشته‌شده به ۱۴ دیگ افزایش خواهد یافت و در مرحله استانی نیز ۵ دیگ در محوطه آیینه‌خانه مفخم بار گذاشته خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گرمه خاطرنشان ساخت: پخت سمنو با همکاری مردم شهر درق، اجرای برنامه‌های بومی و محلی، حضور فعالان صنایع‌دستی شهرستان گرمه و ایجاد غرفه‌های فروش سمنو ازجمله برنامه‌های سومین جشنواره سمنوی شهر درق خواهد بود.

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها: سمنو

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک