جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۵۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ساعت ۱۰:۳۰

توزیع عادلانه ثروت بین شهرستان‌ها مطالبه مردم گرمه از نمایندگان جدید

مردم گرمه مهمترین مطالبه خود از نمایندگان جدید مجلس را توزیع عادلانه ثروت بین شهرستان‌ها و تلاش در جهت استقرار صنایع و کارخانجات بزرگ در این شهرستان عنوان کردند.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه، ازآنجایی‌که کشور در یک برهه زمانی حساس قرار داشته و دو انتخابات مهم از مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش دارد مردم شهرستان گرمه همانند سال‌های گذشته در انتخابات حضور پرشوری خواهند داشت اما در مقابل انتظاراتی از نمایندگان مجلس دارند و امیدوارند که مجلس آینده برای اشتغال، بیکاری، رونق اقتصادی و بهبود شرایط معیشتی مردم قدم جدی بردارند.

در همین رابطه حسن‌زاده از اهالی شهرستان گرمه، توجه به زیرساخت‌های توسعه اقتصادی در شهرستان گرمه را اولین مطالبه خود عنوان کرد و اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با پیگیری‌های جدی، موجبات تسریع در تکمیل جاده میامی – گرمه – بجنورد را فراهم نمایند تا با عبور اتوبوس‌ها از این مسیر شاهد رشد منطقه باشیم.

وی همچنین توجه به نیازهای جامعه و به‌کارگیری جوانان شهرستان گرمه در ادارات و نهادهای این شهرستان را از دیگر خواسته‌های خود عنوان کرد و افزود: ازآنجایی‌که نمایندگان مجلس نقش نظارتی دارند باید به نحوه انتخاب مدیران دستگاه‌ها و کارمندان در یک شهرستان نظارت داشته باشند تا حق مردم بومی آن منطقه ضایع نشود.

آخوندی از دیگر شهروندان گرمه نیز گفت: یک نماینده ضمن اینکه وظیفه ملی و منطقه‌ای خود را توأمان انجام می‌دهد و اصول کار خویش را بر مبنای عدالت قرار می‌دهد بایستی در تمام امور به فکر خدمت به مردم و پیشرفت و اعتلای کشور باشد.

وی رفع مشکلات معیشتی و بیکاری جوانان گرمه‌ای بخصوص در بین تحصیل‌کردگان را ازجمله مطالبات مردم منطقه بیان داشت و افزود: نمایندگان مردم در خانه ملت باید با تصویب قوانینی به نفع مردم، همه تلاش خود برای کاهش بیکاری را انجام دهند.

این جوان گرمه‌ای با بیان اینکه بالا بودن اجاره‌ها در کنار هزینه‌های بالای زندگی برای شغل آزاد جوابگو نیست ادامه داد: وضعیت اشتغال نابسامان است مگر اینکه کسی کار دولتی داشته باشد که تضمینی برای زندگی او وجود داشته باشد وگرنه شغل‌های آزاد هیچ تضمینی در شرایط امروز ندارند.

این شهروند اضافه کرد: بیکاری سبب می‌شود که جوانان به سمت اعتیاد و آسیب‌های دیگر کشیده شوند و نیاز است تا نمایندگان مجلس کاری در این زمینه انجام دهند.

اسماعیل‌زاده نیز در همین خصوص اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم وجود کارخانجات و مراکز صنعتی بزرگ در شهرستان گرمه اکثر جوانان این شهرستان راهی استان‌های همجوار شده‌اند تا بتوانند منبع درآمدی برای خود داشته باشند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید نظارت مستقیم بر توزیع ثروت در سطح شهرستان‌های استان داشته باشند و شرایط به‌گونه‌ای نباشد که شهرستان گرمه، بخشی جدایی از استان خراسان شمالی در نظر آید.

اسماعیل‌زاده اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر کارخانجات بزرگی که بیشتر از هزاران نفر در آن مشغول به کار هستند تنها در دو یا سه شهرستان استان وجود دارند و علی‌رغم اینکه باید کارخانجات جدید در شهرستان‌هایی همچون گرمه که فاقد کارخانه هستند راه‌اندازی شوند اما بازهم راه‌اندازی این اماکن صنعتی برای همان چند شهرستان در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان داشت: نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان باید این امر را مدنظر داشته باشند تا در همه شهرستان‌های استان شاهد رشد و بالندگی باشیم.

یکی از صنعتگران شهرستان گرمه نیز با اشاره به اینکه بخش مهمی از اقتصاد این شهرستان بر پایه صنایع کوچک اداره می‌شود گفت: در سال‌های اخیر به‌شدت شاهد رکود در بازار بوده‌ایم به‌گونه‌ای که برخی از کارگاه‌های شهرستان گرمه که روزی محصولات خود را به خارج از استان صادر می‌نموده‌اند امروز مجبور به کاهش حجم کاری و تعدیل نیرو شده‌اند که ادامه دادن این وضعیت مورد رضایت مردم این شهرستان نیست و نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی بایستی قوانینی را به تصویب برسانند که ضمن جلوگیری از واردات بسیاری از کالاها به کشور، باعث رشد و توسعه صنایع کوچک در شهرستان‌ها شوند.

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک