جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۵۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ - ساعت ۹:۵۷

مردم گرمه خواستار رعایت حق‌الناس در تبلیغات انتخاباتی شدند

مردم شهرستان گرمه با تأکید بر اخلاق‌مداری، عدم تخریب، تبلیغات در چهارچوب قانون و صداقت در بیان توانمندی‌های نامزدهای انتخابات، خواستار رعایت حق‌الناس در تبلیغات انتخاباتی از سوی کاندیداها شدند.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه؛  امروزه اهمیت و تأثیر تبلیغات در هدایت فکری افراد و جهت‌گیری اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. تبلیغات قانونمند، اطلاع‌رسانی درست و آگاهی بخشی دقیق در امور سیاسی به‌ویژه انتخابات، جزو مطالبات اساسی یک جامعه پویا و بانشاط تلقی می‌شود و درواقع از عوامل مؤثر در حیات سیاسی جوامع بشری است.

اما چیزی که باید موردتوجه قرار گیرد آن است که هرگونه تبلیغ و تنویر افکار می‌بایست بر محور قانون و ارزش‌های اخلاقی و دینی باشد چراکه رعایت نکردن موازین قانونی و شرعی در تبلیغات انتخاباتی موجب تضییع حق‌الناس و نارضایتی خداوند متعال می‌شود.

مردم شهرستان گرمه همچون دیگر ایرانیان با پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب فضای انتخاباتی موجود را رصد و خواستار رعایت حق‌الناس از سوی داوطلبان نمایندگی مجلس در مباحث تبلیغاتی خود هستند.

دهقانی یکی از شهروندان گرمه‌ای در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: باوجوداینکه هنوز زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی اعلام نشده است برخی از نامزدها، فعالیت‌های تبلیغاتی و زودهنگام خود را در فضای مجازی و واقعی، نشست‌ها و میتینگ‌های سیاسی به‌صورت علنی و غیرعلنی آغاز نموده‌اند که این امر خلاف قانون است و مجریان انتخابات بایستی این موارد را زیر نظر داشته و با آن برخورد نمایند تا حق‌الناس تضییع نشود.

وی همچنین راست‌گویی و صداقت در گفتار را از آداب ضروری تبلیغات انتخاباتی دانست و افزود: ارتکاب گناه دروغ در تبلیغات، منحصر به گفتن مطالب کذب نیست بلکه نوشتن مسائل غیرواقعی از قبیل القاب و عناوین و مراتب علمی، سیاسی و اجتماعی خلاف واقع و ارائه اطلاعات ناصحیح برای جلب آرای مردم و یا نشر اکاذیب علیه کاندیداهای رقیب از جمله موارد نقض صداقت محسوب شده و کاندیداهای مجلس باید از این موارد پرهیز نمایند.

نیازی از فرهنگیان گرمه‌ای نیز از جمله آسیب‌هایی که بعضاً در ایام تبلیغات انتخاباتی مشاهده می‌شود را اهدای هدایای مالی و یا خدمات رایگان از سوی برخی داوطلبان و یا حامیانشان عنوان کرد و اظهار داشت. این نوع رفتار اگرچه به ظاهر کمک و مساعدت به نیازمندان تلقی می‌شود اما در واقع نوعی رفتار سیاسی نامشروع با هدف جلب آرای مردم است که ذات آن نادیده گرفتن حق‌الناس است.

وی همچنین خرید رأی مردم در انتخابات را یکی از رفتارهای ناپسند عنوان کرد و اظهار داشت: گرچه این عمل در کشور ما کمتر مشاهده می‌شود اما خرید رأی با پول یا قول انجام کار، تضییع حق‌الناس بوده و بهانه‌ای برای سوءاستفاده دشمنان نظام خواهد بود.

جعفری نیز ضمن گلایه از شیوه‌های ناصحیح تبلیغات و توزیع حجم انبوهی از برگه‌های تبلیغاتی در مکان‌های مختلف گفت: کاندیداها بایستی در تبلیغات انتخاباتی از نصب پوسترهای تبلیغاتی بر روی در و دیوار خانه‌ها خودداری کنند تا برای مردم ایجاد مزاحمت نشود.

وی با بیان اینکه منزل هر فرد حریم شخصی محسوب می‌شود بیان داشت: از داوطلبان انتظار داریم که مُر قانون را رعایت کنند و پوسترهای تبلیغاتی خود را در مکان‌های ممنوع و یا روی در و دیوار خانه‌های مردم نچسبانند که خدای نخواسته موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورد.

یکی از دانشجویان رشته علوم سیاسی شهرستان گرمه نیز اخلاق‌مداری را از جمله اصول تبلیغات سالم عنوان کرد و اظهار داشت: اگرچه نقادی اندیشه‌ها با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت کاندیداها برای کمک به شناخت مردم به‌منظور انتخاب اصلح اهمیت دارد، اما این انتقاد از جانب هواداران یک کاندیدا نباید موجب افشاگری، توهین و تخریب سایر نامزدهای انتخاباتی شود، چراکه اصول اخلاقی اسلام، رفتارهای خارج از عدل و انصاف را مغایر با روح تقوا و خدامحوری می‌داند.

وی تبلیغات صحیح و رعایت مقررات و ضوابط قانونی مربوط به تبلیغات را از دیگر موارد حق‌الناس دانست و گفت: نامزدهای انتخاباتی باید به تبیین برنامه‌ها و بیان توانمندی و عرضه صلاحیت و شایستگی خود به مردم بپردازند و هرگونه اقدام تخریبی علیه سایر نامزدهای انتخاباتی از سوی هواداران و حامیان نامزدهای انتخاباتی از مصادیق بارز تضییع حق‌الناس است.

حسنی نیز با بیان اینکه بخشی از حق‌الناس در انتخابات بر عهده وزارت کشور و هیئت‌های اجرایی است گفت: مسئولین برگزاری انتخابات باید تبلیغات زودهنگام کاندیداها که مصداق بارز نادیده گرفتن حق‌الناس است را رصد و بر اساس مُر قانون با متخلفین برخورد کنند.

خاطرنشان می‌گردد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود و زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس از ۲۹ بهمن‌ماه تا ۵ اسفند ۹۴ خواهد بود.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک