جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۵۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۰۴ - ساعت ۹:۱۲

سگ‌های ولگرد معضلی برای شهروندان گرمه‌ای / یک سگ تحویل بده، ۲۰ هزار تومان بگیر

اهالی شهر گرمه با اعلام اینکه وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر، مشکلات زیادی را برایشان ایجاد کرده، خواستار جمع‌آوری این سگ‌ها شدند.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه؛ بدون شک مسئله بهداشت یکی از مهمترین مسائل جهانی است که دولت‌ها سالانه برای ارتقاء سطح سلامت جامعه، هزینه‌های کلانی صرف آن می‌کنند.

خطر جدی و غیربهداشتی سگ‌های ولگرد در گرمه به یکی از معضلات جدید شهروندان این شهر تبدیل شده است که باید هرچه سریع‌تر پیگیری شود.

این روزها مردم گرمه با پدیده‌ای جدید به نام «سگ‌های ولگرد» در سطح شهر مواجه هستند که کم‌کم در حال تبدیل‌شدن به یک خطر بهداشتی است و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی شده است.

صادقی یکی از شهروندان گرمه‌ای گفت: در حال حاضر تعداد سگ‌های ولگرد در شهر گرمه زیاد شده که سلامتی مردم به خطر افتاده و مسئولان ذی‌ربط ازجمله شهرداری باید اقدام فوری برای جمع‌آوری یا معدوم کردن این حیوانات انجام دهد.

وی ادامه داد: منزل شخصی بنده در حاشیه شهر است که روز گذشته زمانی که فرزندم از منزل خارج شد چهار سگ به پسرم نزدیک شدند که اگر خودم ورود نمی‌کردم معلوم نبود چه بلای سر فرزندم بیاید.

وی خاطرنشان کرد: ضمن تقدیر از زحمات همه مسئولین از همه آنها درخواست دارم به‌صورت جدی با این معضل برخورد کنند تا مردم با آسایش زندگی کنند.

غلامی از دیگر شهروندان گرمه‌ای نیز افزود: صبح زود که برای تهیه نان به نانوایی مراجعه می‌کنم بیش از ۵ سگ سر خیابان هستند و اگر به کسی حمله‌ور شوند معلوم نیست چه بلایی سر آن فرد بیاید.

این شهروند تصریح کرد: از همه مسئولین ذی‌ربط عاجزانه درخواست دارم به این مشکل رسیدگی کنند تا قبل از اینکه برای کسی اتفاقی بیفتد این سگ‌ها را معدوم کنند.

جلالیان نیز اظهار داشت: در حوزه شهر گرمه دامداری‌هایی چسبیده به شهر وجود دارند که قصه پر غصه رهاسازی سگ‌های ولگرد از جانب صاحبان این دامداری‌ها برای مردم گرمه دردسرساز شده است و بایستی برای رفع آن تدبیر شود.

وی ادامه داد: از دامداران می‌خواهم در ایام زمستان که دام‌های آنان در حاشیه شهر نگهداری می‌شوند نسبت به رهاسازی سگ‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و آنها را در محیط دامداری خود نگه‌دارند.

یکی دیگر از شهروندان گرمه‌ای نیز گفت: نیمه‌های شب زمانی که قصد مراجعه به منزلم را داشتم سوار بر ماشینم بودم که ناگهان بیش از ۴ سگ به ماشین نزدیک شدند و چند متری نیز ماشین را دنبال می‌کردند که فرزند کوچکم خیلی وحشت‌زده شد.

وی همچنین اذعان داشت: به خاطر وجود این سگ‌ها و پاره کردن کیسه‌های زباله، خیابان‌های روبروی پارک شقایق چهره‌ای کثیف به خود گرفته است.

برنامه مقابله با سگ‌هاي ولگرد در حال اجراست

ناصری شهردار گرمه با بیان اینکه افزایش تعداد سگ‌های ولگرد به یک معضل تبدیل شده گفت: متأسفانه وجود این سگ‌ها برای شهرداری نیز مشکلاتی را ایجاد و کار تمیز کردن محیط شهری را دوچندان نموده است.

وی با اشاره به اینکه قانون، اجازه زنده‌گیری این سگ‌ها را به شهرداری‌ها داده است افزود: هم‌اکنون چند نفر از مأمورین شهرداری و برخی از اهالی که با شهرداری ارتباط دارند در خصوص زنده گیری این سگ‌ها در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه افزایش سگ‌های ولگرد موجب بروز مشکلاتی در زمینه تردد ساکنان به‌ویژه در شب می‌شود و همین امر زمینه نارضایتی و نگرانی خانواده‌ها را فراهم کرده است افزود: شهرداری گرمه برای کاهش تعداد این سگ‌ها نیازمند همکاری شهروندان است و در مقابل تحویل هر یک قلاده سگ ولگرد مبلغ ۲۰ هزار تومان پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: کافی است شهروندان پس از زنده گیری سگ ولگرد آن را در محلی بسته نگه دارند و با تماس با مأمورین شهرداری، این افراد نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام خواهند نمود.

خاطرنشان می‌گردد وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر علاوه بر خطرات ناشی از حمله و گازگرفتگی می‌تواند باعث بیماری‌های خطرناکی ازجمله، کیست هیداتیک، سالک، کالاآزار، لاروهای مهاجر احشایی بروسلوز و لپتوسپیروز شود که بر اساس منابع علمی مشخص‌ شده، از میان ۴۰۰ بیماری مشترک بین انسان و حیوان حدود ۱۰۰ بیماری از سگ به انسان انتقال می‌یابد.

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها: سگ ولگرد ، شهرداری

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک