جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۵۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۳۰ - ساعت ۹:۳۶

حریم شهر گرمه کاهش نمی‌یابد / قلعه جلال‌الدین به نام گرمه ثبت می‌شود

رییس شورای شهر گرمه گفت: حریم شهر گرمه کاهش نخواهد یافت و مراحل ثبت قلعه جلال‌الدین به نام شهرستان گرمه نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه، از چند روز پیش شایعاتی مبنی بر کاهش حریم و واگذاری بخشی از شهر گرمه به یکی از شهرستان‌های همجوار در بین مردم منتشر شده بود که موجی از نگرانی‌ها را در بین شهروندان گرمه‌ای به وجود آورده بود.

در همین خصوص شب گذشته جواد محمودیان رییس شورای شهر گرمه در بین مردم این شهر حاضر شد و ضمن رد شایعات موجود به نگرانی‌های مردم پایان داد.

محمودیان با اشاره به تلاش‌هایی که برای تبدیل‌شدن گرمه به شهرستان انجام شده است افزود: در سال 1387 مصوبه‌ای صادر شد که گرمه و جاجرم باید دو شهرستان مستقل باشند و بر این اساس شهرستان گرمه تشکیل شد.

وی اضافه کرد: در همان زمان کلیه نقاط مرزی شهرستان ما با مانه و سملقان، جاجرم، استان سمنان و گلستان بر اساس همین مصوبه مشخص شد و این مصوبه نیز تاکنون هیچ‌گونه تغییری نکرده است.

رییس شواری شهر گرمه گفت: از سال 89 موضوع طرح جامع تفصیلی شهرهای گرمه و جاجرم مطرح شد و در سال 93 نیز این طرح تهیه شد و نقاط مورد ابهام نیز گزارش شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد کارشناسان راه و شهرسازی در طرح جامع تفصیلی برای حریم بین گرمه و جاجرم این بود که یک فضای خالی با عرض 500 متر بین این دو شهر وجود داشته باشد که این امر با مخالفت مسئولین گرمه‌ای مواجه شد چون در صورت تأیید این طرح کسانی که می‌خواستند در این فضای 500 متری ساخت و سازی داشته باشند نمی‌توانستند از هیچ‌کدام از شهرها پروانه بگیرند و با وجود ابهاماتی که در این طرح وجود داشت نهایتاً رد شد.

جواد محمودیان اظهار داشت: بالاخره تصویب شد که مرز سیاسی باید منطبق بر حریم باشد و از آن موقع به بعد برابر مصوبه، فعالیت‌ها در در حال انجام بوده و مرز شهرستان گرمه نیز بین آسیاب هشتم و نهم مشخص شده است.

وی در خصوص شایعات به وجود آمده نیز توضیح داد: متأسفانه در تاریخ 5 دی‌ماه امسال نامه‌ای دریافت شد که تاریخ این نامه مربوط به 8 آذرماه 94 بود و با فاصله چندماهه به دست ما رسیده بود و در این نامه نوشته شده بود که مرز سیاسی و حریم باید مشخص شود و همین نامه باعث ایجاد شایعاتی در بین شهروندان شد و این‌گونه القا شد که دهانه دلبر گرمه قرار است به حریم شهرستان جاجرم اضافه شود.

محمودیان بیان داشت: بلافاصله پس از ایجاد این موج نگرانی بیش از 10 مورد جلسه و اقدامات پیشگیرانه توسط شورای شهر و مسئولین گرمه انجام شد و شورای شهر ضمن ملاقات با مسئولین شهرستان و استان با همکاری مردم طومارهایی را تهیه و به دفتر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، استانداری و وزارت کشور ارسال نمود.

وی گفت: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از سوی مسئولین گرمه‌ای، معاونت سیاسی استانداری اعلام کردند هیچ‌گونه تغییری در حریم‌ها ایجاد نشده و مصوبه هیئت دولت که قبلاً صادرشده به قوت خود باقی است.

رییس شواری شهر گرمه ادامه داد: استاندار خراسان شمالی نیز در 12 دیماه عنوان کردند بعد از انتخابات با حضور در منطقه، مسائل مورد اختلاف بین گرمه و جاجرم با مشورت شوراهای دو شهر حل‌وفصل خواهد شد.

وی اضافه کرد: فرماندار گرمه نیز روز گذشته برای پیگیری همین موضوع عازم تهران شده و پس از پیگیری این بحث از مسئولان مربوطه در وزارت کشور امروز بعدازظهر طی تماس تلفنی اعلام نمودند که مسئولان کشوری اعلام داشته‌اند هیچ‌گونه تغییری در مصوبه وزارت کشور پذیرفتنی نیست و حریم شهرها همچون گذشته باقی خواهد ماند.

جواد محمودیان تصریح کرد: بحث قلعه جلال‌الدین نیز به‌هیچ‌عنوان مطرح نبوده است و ثبت آن به نام شهرستان‌های همجوار فقط در حد شایعه است و ثبت این قلعه تاریخی به نام شهرستان گرمه مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: مردم گرمه هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند و مطمئن باشند خدمت گذاران آنها در شورای شهر مدافع حقوق آنها خواهند بود.

خاطرنشان می‌گردد در پایان این جلسه ساکنان منطقه دهانه دلبر گرمه مشکلات، نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح و مسئولین شورای شهر و شهرداری گرمه به این موضوعات پاسخ دادند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک