جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۵۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۳ - ساعت ۹:۴۴

اعتراض کارگران سد گلمندره به فرمانداری گرمه رسید/ یک مسئول: پیگیری می‌کنیم

جمعی از کارگران سد گلمندره گرمه به علت تعويق 5 ماهه در پرداخت حق و حقوقات خود و عدم انعقاد قرارداد، دست از کار کشيده و اعتراضات خود را به فرمانداری این شهرستان رساندند.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه؛  بیش از 15 نفر از کارگران سد گلمندره شهرستان گرمه پس از چند روز اعتراض در محل کارگاه ساخت این سد، امروز اعتراض و درخواست‌های خود را به فرمانداری شهرستان گرمه منتقل نمودند تا با پیگیری مسئولین استانی و شهرستانی مشکلشان حل شود.

رضا یکی از این کارگران بود که در گفتگو با خبرنگار ما ضمن انتقاد از کارفرمایان سد گلمندره گفت: مدت 5 ماه است حق و حقوقات خود را دريافت نکرده‌ایم و با شرايط سختي زندگي می‌کنیم.

وی ادامه داد: به علت عدم پرداخت حق و حقوقات خود حتي قادر نيستيم ملزومات آموزشي فرزندانمان را تهيه کنيم.

وي افزود: به‌رغم اينکه پیگیری‌های متعددي در اين خصوص صورت داده‌ایم ولي کماکان از پرداخت حق‌وحقوق کارگران خبري نيست.

حسین از ديگر کارگران معترض گفت: از اينکه نمی‌توانیم خواسته اعضاي خانواده خود را برآورده کنيم احساس شرم می‌کنیم تا کي بايد اين روند ادامه پيدا کند؟

وی اظهار داشت: از مردادماه امسال هیچ‌گونه قراردادی با کارگران شاغل در سد گلمندره بسته نشده و مسئولین اداره کار شهرستان گرمه و متولیان کارگاه سدسازی جلساتی در چند هفته گذشته داشته اند اما بازهم انعقاد قراردادی با نیروهای شاغل در این کارگاه صورت نپذیرفته است.

وی ادامه داد: در تاریخ 9 دی‌ماه نیز جلسه‌ای با حضور مسئولانی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی در محل کارگاه سد گلمندره برگزار شد ولی این جلسه نیز بدون نتیجه به پایان رسید.

وی افزود: به همین منظور نیز جمعی از کارگران بومی روستای چشمه خان، نزدیک‌ترین روستا به این سد در حال ساخت، دست از کار کشیده و پیگیر حق‌وحقوق خود شده‌اند.

غلام یکی دیگر از این کارگران معترض گفت: صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور این کارگران، فرماندار گرمه و مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرمه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، نوری قول پیگیری جهت پرداخت معوقات عقب‌افتاده کارگران را داد و اظهار داشت با تماس‌هایی که با مسئولین کارگاه سدسازی داشته است به‌زودی مطالبات کارگران پرداخت خواهد شد.

وی افزود: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تأکید نموده همه کارگران بایستی از فردا در محل کار خود حاضرشده و درصورتی‌که اختلالی در به‌کارگیری و فعالیت این افراد ایجاد شود اداره کار، پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

نوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در تشریح وضعیت رسیدگی به اعتراضات کارگران سد گلمندره به خبرنگار ما گفت: ریز مشکلات این کارگران پس از بررسی‌های لازم، پیگیری و این مشکلات با صحبت با مدیر کارگاه سد گلمندره و کارفرمایان حل خواهد شد.

وی ادامه داد: ما مسئولین کارگاه را مکلف خواهیم کرد تا مشکلات اعلام ‌شده را حل نمایند.

نوری افزود: به مسئولین این کارگاه اعلام‌شده تا حقوق معوقه کارگران پرداخت شود و آنان نیز قول پرداخت این حقوق معوقه را داده‌اند.

وی گفت: درصورتی‌که کارگران تخلف جدی نداشته باشند دوباره در این کارگاه بکارگیری خواهند شد و این افراد نباید هیچ نگرانی بایت رساندن اعتراضات و خواسته‌های خود به گوش مسئولین داشته باشند زیرا متولیان کارگاه نمی‌توانند به صرف اینکه کارگران خواسته‌های خود را مطرح نموده‌اند آنها را از کار اخراج نمایند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک