جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۵۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۹/۱۵ - ساعت ۱۰:۵۰

۴۵۰ بی‌سواد در شهرستان گرمه پالایش و جذب خواهند شد

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان گرمه گفت: بر اساس برنامه شتاب بخشي سوادآموزي استان در شهرستان گرمه از ابتدای سال 93 تا انتهای سال 96 بایستی 450 بی‌سواد پالايش و جذب شوند.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه؛  جلسه شوراي پشتيباني سوادآموزي شهرستان گرمه با هدف برنامه‌ریزی جهت جذب بی‌سوادان باقيمانده برگزار شد.

باقري مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان گرمه در این جلسه گفت: بر اساس برنامه شتاب بخشي سوادآموزي استان كه در سال گذشته تهيه و تدوين شده است در شهرستان گرمه از ابتدای سال 93 تا انتهای سال 96 بایستی 450 بی‌سواد با همكاري دستگاه‌های اجرايي و همراهي بخش غيردولتي و آحاد جامعه، پالايش و جذب شوند.

وي با بیان اینکه نقش و مسئوليت هر يك از دستگاه‌ها به همراه سهميه آن‌ها در نيمه اول سال 94 مشخص شده است افزود: شیوه‌نامه تشويق فعالان عرصه سوادآموزي براي هريك از ادارات ارسال شده است و اقدامات انجام‌شده هر دستگاه توسط شوراي پشتيباني، پي گيري خواهد شد.

هدایتی معاون فرماندار شهرستان گرمه نیز در این جلسه اظهار داشت: دستگاه‌های داراي مخاطب بايستي در مراجعه افراد، اخذ مدرك تحصيلي و تعيين وضعيت سواد را مدنظر قرار دهند تا با بررسی پرونده‌های تشکیل‌شده، بی‌سوادان شناسايي شوند و طبق سهميه به واحدهای سوادآموزي معرفي شوند و در صورت تأييد، جذب و در کلاس‌ها ساماندهي شوند.

وی اضافه کرد: تشكيل جلسه با رابطين سوادآموزي، دهياران و شوراهاي اسلامي می‌تواند راهگشاي مسائل حوزه سوادآموزی باشد و اين جلسات بايد با اهداف مشخص و برنامه‌ریزی قبلي تشكيل شود.

طالبی كارشناس سوادآموزي اداره آموزش‌وپرورش شهرستان گرمه نیز ضمن تشريح عملكرد سوادآموزي به بيان برنامه‌های پيش روي اين حوزه پرداخت و اظهار داشت: در راستاي ارتقاي آموزش نيروي انساني تاکنون کارگاه‌های آموزشي براي آموزش‌دهندگان دوره انتقال و سوادآموزي برگزارشده و كار پالايش اسمي اولياي بی‌سواد شهرستان نيز طبق سامانه جديد و با همكاري مديران محترم به اتمام رسيده است.

وی گفت: تاکنون كمتر از 30 نفر از ليست اولياي بی‌سواد مدارس، داراي شرايط ثبت‌نام بوده‌اند و اين در حالي است كه بيش از 50 درصد اين افراد حداقل یک‌بار در دوره‌های سوادآموزي شركت کرده‌اند و موفق نشده‌اند اين دوره را با موفقيت طي كنند.

خاطرنشان می‌گردد در پايان این جلسه نيز مواردی همچون پرداخت تسهيلات در دستگاه‌ها بر اساس ارائه مدرك باسوادي، تهيه فرم مخصوص براي سرگروه‌های آمارگيري سال 95 در راستاي شناسايي بی‌سوادان و ارسال ليست بی‌سوادان از ادارات بر اساس مخاطبين آن‌ها بررسي و تصويب شد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک