جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۵۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۹/۱۲ - ساعت ۸:۵۹

فراخوانی برای روشنی بخشیدن به چشمان پدری نیازمند

دستان پرمهر پدر آرامش بخش وجود همه ماست، اما دراین شهر پدری را سراغ داریم که منتظر دستان پرمهری است که روشنایی بخش چشمانش باشد تا بتواند چهره فرزندش را که چشم انتظار دیدنش است، ببیند.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه، به تصور بسیاری از افراد، نابینایی باعث گوشه‌گیری و منزوی شدن خواهد شد اما جواد شکاریان مداح روشندل گرمه‌ای با فعالیت‌های مذهبی خود این دیدگاه را به‌صورت عملی نفی نموده است.

گپ و گفت ما با جواد شکاریان،‌خادم روشن‌دل امام حسین (ع) که کربلا را با چشم دل دیده است را در ادامه بخوانید:

از چه زمانی امام حسین (ع) را شناختید؟

شناخت امام حسین (ع) چیزی نیست که بشود به راحتی به آن رسید و این موضوعی است که حتی بسیاری از بزرگان دینی هنوز به آن دست نیافته‌اند.

 من در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شده‌ام که از ابتدا، بنده را با نام امام حسین (ع) آشنا کرده‌اند. همچنین در زمان کودکی در محله حاج شیخ ابراهیم دوست محمدی زندگی کرده‌ام و در رفتارم از این شخصیت بزرگوار الگو گرفته‌ام.

چه تصوری از امام حسین (ع) دارید؟

معمولاً هر فردی از امام حسین (ع) یک تصویر و شناختی دارد. به‌طور مثال بچه‌ای که دو سال دارد می‌گوید پدرم را دو تا دوست دارم بزرگ‌تر که می‌شود سقف دوست داشتن‌هایش هم بیشتر می‌شود.

شناخت اهل‌بیت هم همین‌گونه است و هر فردی به اندازه ظرفیت خود تصویری از ایشان پیدا می‌کند. تصویر من از امام حسین (ع) یک انسان بزرگ، آزاداندیش، فراجناحی و بین‌المللی است.

زمانی که برای امام حسین (ع) می‌خوانید چه حسی دارید؟

آدم باید به کاری که می‌کند اعتقاد داشته باشد و راه را به‌خوبی تشخیص داده باشد. کار در دستگاه امام حسین (ع) با عشق است.

مداحی که می‌خواهد برای امام حسین (ع) نوکری کند اول باید مولای خود را بشناسد. اگر راه را به‌خوبی شناخت، هنگام مداحی خود را در محضر حضرت حس می‌کند و ایشان را حاضر و ناظر می‌بینید.

وقتی با دل بگوید السلام علیک یا اباعبدالله همه دل‌ها را به سمت کربلا می‌کشاند؛ اما اگر نشناخته از امام حسین (ع) بخواند طبیعی است که به دل مردم نمی‌نشیند.

از چه زمانی مداحی را آغاز کردید؟

از 12 سالگی که بینایی چشمانم را از دست دادم به لطف امام حسین (ع) این درب به رویم باز شد و با معرفی من توسط پدرم به یکی از هیئت‌های مذهبی سطح شهر، مداحی من در مجالس عزای امام حسین (ع) به‌صورت رسمی آغاز شد و اولین بار در مسجدالحسین (ع) شهر گرمه مداحی نمودم.

چرا چشمانتان را از دست داده‌اید؟

در زمان تولد چشمانم به بیماری آب‌مروارید مبتلا شد و باید در 6 ماهگی عمل می‌شد اما به دلیل وضعیت ضعیف اقتصادی خانواده‌ام این عمل دیرتر انجام شد و در سال 84 آب‌مروارید دوباره اوت کرد و به آب‌سیاه منجر شد و باعث نابینایی من شد.

آیا راه علاجی وجود دارد؟

در حال حاضر تحت نظر یکی از متخصصین کشور هستم اما به گفته ایشان مشکل نابینایی چشمانم مربوط به رگ‌های عصبی و سلول‌های بنیادین است و حدود 200 میلیون تومان برای هزینه عمل نیاز است و درصورتی‌که این مبلغ تأمین شود بینایی به چشمانم باز خواهد گشت.

در سفری که به کربلا داشتید کجای کربلا احساس کردید که دلتان شکسته است؟

تمام این سفر حس دلتنگی داشت ولی با تمام جوانی‌ام در بین‌الحرمین زمین خوردم چون علی‌رغم طی نمودن این همه مسافت برای دیدن این مکان مقدس از دیدن آن محروم بودم و این سخت‌ترین و غمناک‌ترین لحظه این سفر معنوی بود.

خواسته شما از مسئولین چیست؟

من از مسئولین شهرستان خودم گلایه‌مندم چون بنده در زمینه‌های قرآنی و مذهبی توان برگزاری کلاس را دارم و دارای 10 مقام کشوری قران کریم هستم اما متأسفانه از این اندوخته و توانایی‌های بنده هیچ‌گونه استفاده‌ای نمی‌شود.

درآمد ماهیانه من از بهزیستی ماهیانه حدود 60 هزار تومان است که به‌هیچ‌وجه کفاف یک زندگی متأهلی را نمی‌دهد و دوست دارم با تکیه ‌بر توانایی‌هایی که دارم درآمدی هر چند اندک داشته باشم.

بزرگترین آرزوی شما چیست؟

بزرگترین آرزویم این است؛ حال که صاحب خانواده شده و چشم انتظار تولد اولین فرزندم هستم بتوانم بزرگ شدن فرزندم و چهره همسری که همواره کمک حالم بوده است را ببینم.

پیشنهاد شما به جوانان؟

من به همه دوستان و جوانان عزیز توصیه می‌کنم هیچ‌گاه از مکتب امام حسین (ع) جدا نشوند و با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری در راه ارتقاء ارزش‌های والای اسلام، رونق اقتصادی جامعه و اصلاح جامعه گام بردارند.

خاطر شنان می‌گردد تاکنون مستندهای «راه روشن» و «شوق تماشا» برگرفته از زندگی جواد شکاریان مداح روشندل گرمه‌ای ساخته و در شبکه‌های استانی و سراسری پخش شده است.

دیدن این جوان روشن‌دل که علی‌رغم نابینایی انگیزه بالا و موفقیت‌های بزرگی بخصوص در عرصه‌های معنوی داشته است باعث شگفتی و خرسندی بود اما توجه مسئولان و متولیان در جهت حمایت‌های مادی و معنوی از وی، موضوعی است که نباید فراموش شود.

اینک جواد شکاریان منتظر است تا دستانی با سخاوت و مهرورز روشنایی بخش چشمانش باشد شما خیرین محترم می توانید برای اطلاع بیشتر از وضعیت وی با شماره 058-32249691 تماس بگیرد.

شماره حساب موسسه خیریه مروارید نهفته مهر اترک
932181023210641
و شماره شبا
310560932181002321064001
شماره کارت
6219861021347603
آماده دریافت کمک های نقدی شما به این خانواده نیازمند است.
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
امیر ابراهیمی | 1396/08/15
0
0
سلام جواد اقا خوبی من دوستتم انشالله شفای عاجل بگیری
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک