جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۴۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ساعت ۱۱:۴

اتوبوس‌ها به محور گرمه – میامی بازمی‌گردند

فرماندار گرمه در بازدید از پروژه‌های راه‌سازی شهرستان گرمه گفت: محور چمن بید - گرمه - میامی در حال بهسازی است و با تکمیل عملیات اجرایی آن تردد اتوبوس‌ها در این مسیر امکان‌پذیر خواهد شد.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه: محمدزاده فرماندار شهرستان گرمه در بازدید از عملیات اجرایی و بهسازی محور چمن بید - گرمه – سنگ سوراخ گفت: یکی از دلایل پراهمیت بودن این مسیر استفاده مردم بومی منطقه برای تأمین اقتصاد و مسائل مربوط به رفت‌وآمدشان است.

وی افزود: دومین اهمیت این راه در مواقع بحرانی و بسته شدن مسیر جنگل گلستان است و در صورت بهسازی محور گرمه – میامی این مسیر می‌تواند به‌عنوان محوری جایگزین برای جاده چمن بید - جنگل گلستان استفاده شود.

علی محمدزاده اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان و مجموعه فرمانداری شهرستان گرمه صورت گرفته است دو مرحله مناقصه این مسیر انجام‌شده و پیمانکاران آن نیز در حال فعالیت است.

وی افزود: مبلغ 14 میلیارد و 500 میلیون تومان برای اصلاح محور چمن بید به گرمه و مبلغ 19 میلیارد و 500 میلیون تومان برای حذف پیچ‌های خطرناک و بهسازی محور گرمه به سنگ سوراخ پیش بینی شده است.

فرماندار شهرستان گرمه بهسازی، روکش آسفالت و تعریض را سه کار اصلی برای اصلاح این مسیر دانست و اضافه کرد: با تکمیل این عملیات، محور چمن بید – گرمه - میامی به یکی از شریان‌های اصلی کشور تبدیل خواهد شد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود محور چمن بید – گرمه – سنگ سوراخ تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برسد و با تکمیل آن مشکل عدم پوشش بیمه‌ای برای اتوبوس‌ها برطرف و تردد اتوبوس‌ها در این مسیر جریان خواهد یافت.

حصاری رییس کارگاه شرکت رهگان و پیمانکار پروژه نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: محور گرمه - سنگ سوراخ به طول 26 کیلومتر در حال بهسازی است و حذف خطرناک‌ترین پیچ آن به نام کفترک مراحل پایانی خود را طی می‌کند و تا مهرماه آماده آسفالت‌ریزی خواهد شد.

وی افزود: عملیات بهسازی مسیر گرمه – سنگ سوراخ از ابتدای سال 94 آغاز شده است و تاکنون این پروژه 5.6 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حصاری با اشاره به اینکه ماشین‌آلات و نیروی انسانی کافی برای اجرای پروژه وجود دارد تصریح کرد: در صورت تزریق به‌موقع اعتبارات، پروژه مذکور در زمان‌بندی مشخص‌شده به پایان خواهد رسید.

وی گفت: کل اعتبار جذب‌شده توسط شرکت رهگان، حدود 200 میلیون تومان است و در حال حاضر این شرکت 1 میلیارد و 200 میلیون تومان مطالبات دارد که از دولتمردان انتظار داریم برای پیشرفت و تداوم عملیات اجرایی پروژه، ما را با تزریق اعتبارات یاری کنند.

گفتنی است در حال حاضر محور چمن بید – گرمه - میامی فاقد پوشش بیمه‌ای برای اتوبوس‌هاست و به همین دلیل نیز اتوبوس‌های مشهد – تهران از محورهای استان گلستان و مازندران برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1394/06/13
0
0
از مسولان خواهشمندیم به فکر جاده روستای بیدک-کالپوش از شهرستان گرمه هم باشند. جاده خیلی خراب است
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک