جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۴۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۶/۰۸ - ساعت ۱۰:۲

اضافه‌کاری شهرداری گرمه در سنگفرش پیاده‌روها

اضافه‌کاری شهرداری با اجرای پروژه در پیاده‌رویی که هنوز هم می‌توانست به استفاده شهروندان برسد، در نگاه شهروندان دور ریختن اعتبارات است.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه، بی‌شک بهبود محیط‌زیست را نمی‌توان منحصراً موقوف به حذف آلاینده‌ها و توسعه خدمات بهداشتی دانست چراکه ایجاد فضاهای زیبا و دلپذیر و سازمان‌دهی ساختارهای شهری موزون و متناسب نقش بسیار مهمی در ایجاد روحیه نشاط و شادابی و کاستن از تنش‌های روحی جامعه ایفا می‌کند این روزها نقش مبلمان شهری در خدمت‌رسانی به شهروندان هر شهر بر کسی پوشیده نیست.

اما هیچ شهروندی هم راضی به دور ریختن اعتبارات در پروژه‌هایی که در اولویت نیستند، نیست.

رعایت توازن در زیبا و متناسب‌سازی مبلمان شهری امری مورد تائید برای همه شهروندان است و درزمانی که هنوز همه معابر و خیابان‌ها مقدماتی‌ترین شرایط را دارا نشده‌اند، توقع دوباره‌کاری در یک فضا که قبلاً اقدامات لازم و در اولویت در آن انجام‌شده است، چندان معقول نیست.

اما این روزها شهروندان گرمه‌ای شاهد حرکتی تعجب‌برانگیز از سوی شهرداری هستند.

شهرداری به‌رغم قابل‌استفاده بودن پیاده‌روی خیابان انقلاب اقدام به سنگفرش مجدد پیاده‌روی این خیابان کرده است که با واکنش برخی از شهروندان و کسبه همراه بوده است.

سنگفرش جدید اسراف در بیت‌المال است

جلالی از منتقدین این اقدام شهرداری می‌گوید: سنگفرش جدید با هزینه‌های بسیار زیادی تهیه‌شده است و چون موزاییک‌های قبلی خیابان انقلاب گرمه سالم و بدون نقص بوده است بنابراین این کار اسراف در بیت‌المال است.

وی می‌گوید: بهتر بود شهرداری گرمه اعتبار هزینه شده برای این طرح را به پروژه‌های مهم‌تر همچون کنارگذر این شهر اختصاص می‌داد تا مانع از ورود کامیون‌های سنگین به داخل شهر شود و ضمن حذف خطرات احتمالی برای ساکنان، آلودگی‌های صوتی کامیون‌ها را به حداقل می‌رساند.

 اجرای طرح، مشکلاتی را ایجاد کرده است

 یکی از کسبه خیابان انقلاب شهر گرمه نیز ضمن انتقاد از اجرای مجدد سنگفرش در محدوده خیابان انقلاب شهر گرمه گفت: شهرداری بدون اینکه موزاییک‌های قبلی این پیاده‌روها را جمع‌آوری کند اقدام به سنگفرش نموده است و این موضوع باعث بالا آمدن سطح پیاده‌روها و در گودی قرار گرفتن برخی مغازه‌ها شده است.

شهرداری نیازهای شهر را به‌درستی شناسایی کند

طالبی از شهروندان شهر گرمه در خصوص اجرای این طرح می‌گوید: شهرداری گرمه باید نیازهای شهروندان را به‌درستی شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کند.

وی می‌گوید: بیشتر خیابان‌های حاشیه شهر گرمه فاقد پیاده‌روهای سنگ‌فرش شده هستند و شهرداری باید ابتدا نسبت به موزاییک‌کاری این‌گونه معابر اقدام کند.

طرح مشارکتی شهرداری با معایبی همراه است

حسن‌زاده از ساکنین خیابان‌های مدرس شهر گرمه در خصوص سنگفرش پیاده‌روهای این مناطق می‌گوید: از سال گذشته شهرداری گرمه موزاییک‌هایی را در اختیار اهالی گرمه قرارداد تا خود شهروندان نسبت به سنگفرش پیاده‌روی منازلشان اقدام کنند و در ابتدا نیز این طرح با استقبال خوب مردم مواجهه شد اما در حال حاضر چهره پیاده‌روهای خیابان‌های مدرس جلوه خوبی ندارد و به علت اجرای نامطلوب طرح و وجود شیب در این خیابان‌ها، پله‌هایی در وسط پیاده‌روها به وجود آمده است که زمینه ایجاد خطر برای شهروندان را ایجاد نموده است.

وی افزود: بهتر است شهرداری گرمه در اجرای این‌گونه طرح‌ها ضمن نظارت کافی، شیوه صحیح اجرا را برای شهروندان تشریح نماید.

ناصری شهردار گرمه در خصوص اجرای مجدد سنگفرش در خیابان انقلاب شهر گرمه اظهار داشت: محیط شهر مانند محیط منزل مسکونی نیاز به نگهداری و ترمیم دارد و خیابان‌های اصلی شهر به‌منزله اتاق پذیرایی هستند.

وی اضافه کرد: ازآنجایی‌که عبور و مرور تمامی مهمانان، مسافران و شهروندان گرمه‌ای از خیابان انقلاب این شهر انجام می‌شود بنابراین این خیابان‌ باید مجهز و دارای مبلمان شهری زیباتری باشد.

وی گفت: در همین راستا نیز برای بهسازی پیاده‌روهای خیابان انقلاب، حدفاصل میدان امام علی (ع) تا چهارراه بسیج به طول هزار متر، یک میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی شهرداری در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
11 | 1394/07/05
0
1
از جیب مردم بدبخت
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1395/04/23
0
0
باسلام و خسته نباشید درکنار این سنگ فرش کردن عابر پیاده که در بعضی جاها واقعا غیر ضروری است لطفا یک سطل زباله سر کوچه ها بزارید بلوار دولت دولت سه خانواده های اون منطقه باید زباله هاشون رو ببرند دور فلکه در زباله دان اونجا بزارن .لطفا رسیدگی کنید.ممنون
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک