یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۳۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۲۵ - ساعت ۱۴:۲۸

اظهارات نیکدل درباره نان، افزایش قیمت کالا و مشکل فروش لوازم خانگی در بجنورد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی وضعیت پخت نان همچنین مشکل فروش لوازم خانگی و دلایل قیمت بالای فروش کالاهای پوشاک، کیف و کفش در بجنورد را تشریح کرد.
اظهارات نیکدل درباره نان، افزایش قیمت کالا و مشکل فروش لوازم خانگی در بجنورد,کیفیت نان+ لوازم خانگی + یحیی نیکدل + تعزیرات+ اترک نیوز
یحیی نیکدل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار اترک نیوز در باره وضعیت کیفیت پخت نان در بجنورد به ویژه در زمینه آخرین خبر مبنی بر پیدا شدن دم مارمولک در نان در شهر بجنورد اظهار کرد: کنترل، نظارت بر قیمت نان، کیفیت نان و عدم کم فروشی نان از ماموریت های این سازمان است.
به گفته نیکدل، اکیپ های نظارت بر کیفیت پخت نان در درون این سازمان از گذشته فعال بوده و در حال حاضر نیز فعال است تا بر شرایط نانوایی ها و عملکرد آنها نظارت مستمری داشته باشند.
وی تصریح کرد: خبر اخیری که از سوی نهاد تعزیرات حکومتی استان رسانه ای شد نیز مطلع شدیم و در این باره باید بگویم که به عقیده بنده رسانه ای کردن چنین اتفاقی با این شفافیت از سوی این نهاد مناسب نبود.
وی افزود: این موضوع، یک اتفاق نادری بود که اعلام آن به آن شیوه تنها یک جو روانی را برای عموم مردم ایجاد کرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: حفظ سلامت غذایی مردم از وظایف این سازمان است که برای انجام این وظیفه تمام تلاش خود را به کار می بندیم.
وی همچنین درباره ابراز نگرانی  در سطح کشور نسبت به استفاده نانوایان از جوهر لیمو در پخت نان که طی ماه های اخیر رسانه ای شد نیز اعلام کرد: تا کنون بازرسان این سازمان و یا عموم مردم نسبت به استفاده نانوایان از این ماده در پخت نان گزارشی را ارائه نداده اند و جای نگرانی نیز وجود ندارد.
وی یادآور شد: نانوایان استان برای پخت نان از خمیر مایه استفاده می کنند که درصدد هستیم آنها را ملزم کنیم تا از خمیرمایه یک بار مصرف استفاده کنند.
نیکدل در ادامه در پاسخ به این سوال که اخیرا صنف فروشندگان لوازم خانگی در بجنورد از نهاد تعزیرات حکومتی استان گلایه داشته اند مبنی بر اینکه این نهاد از این صنف برای فروش کالا برگه ترخیص گمرکی مطالبه می کند نیز اظهار کرد: بر اساس قانون، برای کالاهای خارجی وارداتی باید عوارض گمرک پرداخت شود تا برگه سبز گمرکی برای واردات کالا به بازار صادر شود.
وی افزود: برگه سبز گمرکی نیز برای بار وارداتی صادر می شود و امکان ندارد که برای هر تکه بار وارداتی یک برگه سبز گمرکی جداگانه صادر شود.
وی در ادامه عنوان کرد: اخیرا نهاد تعزیرات حکومتی استان از صنف فروشندگان لوازم خانگی در بجنورد برای فروش کالاهایشان، برگه سبز گمرکی را مطالبه کرده است تا محرز شود که کالاهای آنان قاچاق نیست، این در حالی است که فروشندگان بجنوردی، کالاهای خود را از بنکداران کلان شهرها خریداری و در مقابل نیز فاکتور دریافت می کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با تاکید بر این نکته که این سیاست تعزیرات حکومتی برای محرز کردن کالای قاچاق از غیر قاچاق، یک برداشت سلیقه ای و سختگیرانه است، تصریح کرد: این اختلاف نظر موجب شده است تا در حال حاضر فروشندگان لوازم خانگی بجنورد با مشکل فروش کالا روبرو شوند و بازار شب عید را از دست بدهند.
وی اذعان کرد: این سازمان برای حل این مشکل پیشنهاد داده است تا برای رفع تردیدها نسب به کالاهای این فروشندگان، فاکتورها  با مبدا خرید مطابقت داده شوند و از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مبدا نیز استعلام صورت گیرد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: این موضوع را به استانداری نیز گزارش داده ایم که امیدوار هستیم این موضوع هر چه زودتر حل شود.
نیکدل همچنین درباره دلایل قیمت بالای فروش کالاهای پوشاک، کیف و کفش در بجنورد اظهار کرد: بالا بودن اجاره بهای واحد تجاری در شهر بجنورد از جمله مهترین دلایل افزایش قیمت فروش کالاهای پوشاک، کیف و کفش در شهر بجنورد است.
وی در ادامه به تشریح دلایل بالا بودن اجاره بهای واحد تجاری در بجنورد پرداخت و گفت: متمرکز شدن واحدهای تجاری در هسته مرکزی شهر بجنورد همچنین عدم تراکم واحدهای تجاری در نقاط مختلف شهر، کمی تعداد واحدهای تجاری در این شهر برای واگذاری به متقاضیان از مهمترین دلایل افزایش اجاره بها و به دنبال آن افزایش قیمت کالا شده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شمار بیکاران کارجو روز به روز بیشتر می شود و این کارجویان، متقاضی اجاره واحدهای تجاری برای فروشندگی هستند، همین امر موجب شده است که متقاضیان بیکار کارجو برای اجاره مغازه در بجنورد صف ببندند در حالیکه تعداد واحدهای تجاری نیز در این شهر محدود است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: در حال حاضر نیز این شرایط یاد شده یک فضای رقابتی را برای اجاره یک باب واحد تجاری ایجاد کرده است.
نیکدل تصریح کرد: برای کنترل قیمت کالاها در شهر بجنورد باید اجاره بهای واحدهای تجاری منطقی تر شود بنابراین ضروری است که بنای سیاست مسئولان استانی به ویژه شهرداری بجنورد بر تمرکز زدایی از احداث واحدهای تجاری در هسته مرکزی شهر بجنورد، رونق مجتمع سازی تجاری در سطح شهر همچنین توسعه فرصت های اشتغال برای کارجویان و فراهم سازی زمینه های ایجاد واحدهای تولیدی پوشاک، کیف و کفش در استان قرار گیرد.
انتهای پیام/ق
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک