جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ساعت ۱۹:۶
چمران به شورای شهر و شهرداری بجنورد پیشنهاد کرد:

انجام مطالعات برای برقی شدن ناوگان اتوبوس بجنورد

رئیس شورای شهر تهران با حضور در ساختمان شورای شهر بجنورد به اعضای شورای شهر و شهرداری بجنورد پیشنهاد کرد: بهره‌گیری از ناوگان اتوبوس‌رانی برقی در شهر بجنورد مطالعه شود.
 انجام مطالعات برای برقی شدن ناوگان اتوبوس بجنورد,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، مهدی چمران ظهر امروز پنج شنبه با حضور در ساختمان شورای شهر بجنورد در جمع خبرنگاران با گرامی داشت هفته شوراها اظهار کرد: بهره‌گیری از ناوگان حمل و نقل برقی در پایتخت در دستور کار شورای شهر و شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل برقی، ناوگانی پاک است که آلودگی‌های هوا و صوت را ندارد، عنوان کرد: در پایتخت، ابتدا، عده‌ای درباره وارد کردن اتوبوس‌های برقی به چرخه ناوگان حمل و نقل درون شهری تهران مخالفت کردند.
رئیس شورای شهر تهران افزود: آنان بیان می‌کردند با توجه به اینکه هنوز زیرساخت بهره‌گیری از ناوگان حمل و نقل درون شهری برقی را نداریم فعلا دست نگه داریم تا مقدمات اجرای آن آماده شود.
وی گفت: با این وجود، شورای شهر تهران تصمیم گرفت که به طور همزمان آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌های ناوگان اتوبوس برقی همچنین خرید اتوبوس‌های برقی را دنبال کند و به پیش ببرد.
چمران اعلام کرد: در این راستا، شهرداری و شورای تهران با وزارت صمت در زمینه تهیه و خرید اتوبوس‌های برقی برای ناوگان حمل و نقل درون شهری تهران قرارداد منعقد کرد.
وی افزود: در عین حال، شهرداری تهران نسبت به ایجاد جایگاه‌های شارژ برقی برای اتوبوس‌های برقی که خریداری خواهند شد، اقدام کرده و تاکنون تعدادی جایگاه را نیز ایجاد کرده است.
رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۴، ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی برای شهر تهران خریداری خواهد شد.
وی در ادامه به شورای شهر و شهرداری بجنورد نیز پیشنهاد کرد: طی تعامل با دانشگاه‌ها مطالعات بابت اینکه تا چه حدی وجود ناوگان اتوبوس برقی برای شهر بجنورد ضروری است یا ضروری نیست، انجام شود.
چمران افزود: در این مطالعات بررسی شود که این اقدام تا چه حدی بر کاهش آلودگی هوا در شهر بجنورد موثر خواهد بود.
وی تصریح کرد: در صورتیکه مطالعات، بهره‌گیری از اتوبوس‌های برقی برای شهر بجنورد را ضروری دانست و تائید کرد، شورای شهر استان‌ها در زمینه تهیه اتوبوس‌های برقی کمک خواهد کرد.
رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخن خود به اهمیت منظر شهری نیز تاکید کرد و گفت: شورای شهر تهران در این زمینه کمیته نمای شهری را تشکیل داده است و این کمیته از استادان دانشگاه دعوت کرد تا نسبت به تهیه نماهای ساختمانی متناسب با هویت و فرهنگ ایرانی اقدام کنند.
وی همچنین با تصریح بر این مطلب که نماهای وارداتی با فرهنگ و معماری ایرانی غریبه هستند، بیان کرد: شورای شهر تهران طی مصوبه‌ای بهره‌گیری از معماری وارداتی را ممنوع کرد.
چمران در خاتمه اجرای مدیریت یکپارچه شهری را اساسی‌ترین مسئله شوراهای کشور دانست و گفت: امیدوار هستیم که در دولت سیزدهم، مجلس این مطالبه شوراها را تصویب کند تا عملیاتی شود.
وی گفت: ضروری است که مجلس پشتیبان اجرای این رویکرد و برنامه در بدنه مناطق شهری باشد.
رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: عمل به اجرای مدیریت یکپارچه شهری در برنامه توسعه هفتم کشور مدنظر قرار گرفته است.
انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک