جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ساعت ۱۰:۴۱
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خبر داد:

بذرپاشی ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: عملیات بذرپاشی مشارکتی مراتع در دو روستای شناقی سفلی و مراتع باداملی در سطح ۲۳۰ هکتار با مشارکت مردم انجام شد.
بذرپاشی ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان ,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان، مصطفی سیامکی دراین‌خصوص اظهار داشت: عملیات بذرپاشی مشارکتی مراتع در روستای شناقی سفلی در سطح ۱۳۰ هکتار و مراتع باداملی در سطح ۱۰۰ هکتار با مشارکت مردم انجام شد.

وی تصریح کرد: این اقدام برای اصلاح و احیای مراتع، افزایش پوشش گیاهی و تولید علوفه، حفاظت آب‌وخاک، واردکردن گونه‌های خوش‌خوراک به مراتع، جلوگیری از فرسایش و افزایش نفوذپذیری خاک و کاهش رواناب در مرتع از جمله اهداف عملیات بذرپاشی و بذرکاری است.

این مسئول با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی بهره‌برداران از مهم‌ترین راه‌های حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی است، بیان کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تلاش دارد با ایجاد شبکه‌های مردمی دوستداران طبیعت، آموزش و اطلاع‌رسانی را در راستای حفظ و صیانت از این منابع خدادادی ارزشمند را نهادینه کند که در این راستا پویش‌هایی نیز تاکنون برگزار کرده است.

انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک