جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ساعت ۱۰:۲۶
 رئیس دانشکده فنی دخترانه انقلاب بجنورد:

دسترسی معلمان به پژوهش‌های علمی فراهم شود

 رئیس دانشکده فنی دخترانه انقلاب بجنورد گفت: دولت برای جبران زحمات معلمان، زمینه مطالعه و دسترسی به پژوهش‌های علمی به شکل رایگان را برای معلمان و اساتید فراهم کند.
دسترسی معلمان به پژوهش‌های علمی فراهم شود,

اعظم‌السادات افشین فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک اظهار داشت: دین اسلام در موضوع تعلیم‌وتعلم توجه به سزایی دارد و در قرآن کریم در آیات مختلف به موضوع آموختن توجه و اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام در احادیث مختلفی جایگاه علم را به بالاترین مرتبه رساندند، ادامه داد: همچنین در مورد علم‌آموزی فرمودند که طلب علم را حتی از سرزمین‌های کافر داشته باشید که این نشان از اهمیت این موضوع است.

 رئیس دانشکده فنی دخترانه انقلاب بجنورد اضافه کرد: امام حسین (ع) علاوه بر اینکه قرآن در تمام وجودشان نهفته بود برای آموختن قرآن یک فرد را انتخاب کرده بودند که این کار را عهده‌دار شود تا به فرزندانش قرآن بیاموزد.

این مسئول بیان داشت: در احادیث مکرر از پیامبر اکرم (ص) عنوان شده که کسی که برای آموختن علم و دانش از منزل خارج و در این مسیر جانش را از دست دهد همچون شهید است.

افشین فر با تأکید بر این موضوع که در احادیثی اشاره شده که قلم استاد از خون شهید بالاتر است، گفت: در موضوع تعلیم‌وتربیت انسان‌هایی که به جایگاه بالا برسند، می‌تواند شاگردان مؤمنی را پرورش دهند که به مرتبه شهادت برسند، به همین دلیل اسلام برای معلم جایگاه بالایی قرار داده است.

وی ابراز داشت: آن‌گونه که باید در جامعه به جایگاه معلم و اساتید از جهات مختلف معنوی و مادی توجه نشده که باید کارهای مهمی برای توجه به مقام معلم انجام شود.

افشین فر گفت: بهترین پاداش برای یک معلم در واقع زمانی است که دانش‌آموز، دانشجو و یا طلبه او به مرتبه‌ای از علم‌آموزی و موفقیت رسیده و فرد مؤثری برای جامعه شده است.

 رئیس دانشکده فنی دخترانه انقلاب بجنورد ادامه داد: این در حالی است که اگر دولت بخواهد زحمات معلم را جبران کند باید به جایگاه معنوی و در شأن و ارزش این شغل بها دهد، همچنین زمینه مطالعه و دسترسی به پژوهش‌های علمی به شکل رایگان را برای معلمان و اساتید فراهم کند.

این مسئول افزود: وزارت علوم و آموزش و پرورش در بروزکردن اطلاعات معلمان نقش قابل‌توجهی دارد که مباحث علمی جدید را باید در دسترس آنها قرار دهد تا آنها بتوانند با پدیده‌های نوظهور از جمله فضای مجازی به‌خوبی موضوعات تعلیمی را داشته باشند که دانش‌آموز احساس نکند استاد از او عقب‌تر است.

افشین فر گفت: امام خمینی (ره) فرمودند که سعادت و شقاوت جامعه در دست قشر فرهنگی است و بر اساس این جمله اگر معلمان به‌درستی هدایت کنند برای سعادت کشور ما نقش اول را دارد و در غیر این صورت موجب شقاوت خواهند شد.

 رئیس دانشکده فنی دخترانه انقلاب بجنورد بیان داشت: همچنین در رابطه به جایگاه والای معلمان، مقام معظم رهبری فرمودند که پرورش هویت نسل آینده به دست معلمان انجام می‌شود و این نکته مهمی است به‌گونه‌ای که حتی ایفای این نقش از والدین نیز بالاتر است.

مصاحبه از آرزو رحمانی

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک