پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ساعت ۹:۴۸
در راستای اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت اجرایی شد؛ 

توزیع ۱۰هزار نهال توت میان نوغان‌داران خراسان‌شمالی 

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: در راستای اجرای طرح مردمی و ملی کاشت یک میلیارد درخت ۱۰هزار نهال توت میان نوغان‌داران سه شهرستان خراسان شمالی توزیع می‌شود. 
توزیع ۱۰هزار نهال توت میان نوغان‌داران خراسان‌شمالی ,

شهرام عسگری، رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مردمی و ملی کاشت یک میلیارد درخت، ظرفیت‌های متنوعی برای اجرای این طرح هدفگذاری شده‌اند.  

عسگری گفت: تولید و تأمین نهال‌های توت برای توسعه چرخه تولیدی نوغان‌داری در استان از جمله این ظرفیت‌های هدفگذاری شده است.  

وی بیان کرد: در این زمینه، در سال گذشته طی همکاری با دفتر مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ۱۰ هزار قلمه توت از سوی این دفتر در اختیار اداره کل منابع طبیعی استان قرار گرفت.  

این مسئول افزود: این اداره کل این قلمه‌ها را در نهالستان تحت مدیریت خود در شهر بجنورد پرورش داد که به نهال تبدیل شدند.  

وی بیان کرد: در این راستا، دستورالعملی برای توزیع رایگان نهال‌های توت آماده شده برای سه شهرستان راز و جرگلان، مانه و سملقان و جاجرم که مناطق فعالیت نوغان داری استان هستند، تهیه و سهمیه توزیع برای آنها تعیین شد.  

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیشترین سهمیه توزیع این نهال‌ها برای شهرستان راز و جرگلان که بیشترین فعالیت نوغان داری را دارد، مدنظر قرار گرفته‌است.  

عسگری اعلام کرد: نوغان‌داران متقاضی این سه شهرستان برای دریافت رایگان نهال‌های توت به اداره جهاد کشاورزی و یا اداره منابع طبیعی شهرستان‌های تابعه خود مراجعه کنند.  

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک