شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۱۸ - ساعت ۹:۱۹
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان:

تامین بیش از ۲ درصد انرژی کشور توسط نیروگاه شیروان

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان گفت: در حال حاضر توان عملی تولید برق در نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان حدود یک هزار و ۲۰۰ مگاوات است که این میزان چیزی بیش از ۲ درصد انرژی مورد نیاز کشور است.
تامین بیش از ۲ درصد انرژی کشور توسط نیروگاه شیروان,

به گزارش خبرنگار عصراترک از شیروان، سیدیحیی نوبخت،مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل نیروگاه شیروان با اعلام این خبر اظهار داشت: با اقدامات و تجارب خوبی که در سال ۱۴۰۱ در صنعت برق داشتیم و همراهی مردم با رعایت الگوی مصرف، بدون قطعی برق در حال عبور از پیک تابستانه هستیم.

نوبخت با بیان‌ این‌که کشور در حال رشد تولید است و هم‌راستا با تولید، تولید برق نیز اهمیت پیدا می‌کند؛ افزود: توان نامیِ تولید برق در نیروگاه شیروان هزار و ۴۳۴ مگاوات است اما توان عملی آن حدود هزار و  ۲۰۰ مگاوات است بنابراین بیش از ۲ درصد برق کشور را این نیروگاه تولید می‌کند.

مدیر نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان نیز در نشست با اصحاب خبر و جراید گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی جزء نقاط حساس شهرستان و استان هستیم.

حامد اسماعیلی با اشاره به این‌که تمامی پاسخ‌های زیست محیطی را داده‌ایم و از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنیم، ادامه داد: تمام واحدهای نیروگاهی بجز واحد ۲ بصورت فول‌وار در حال انجام خدمت هستند.

وی در حوزه نیروی انسانی تصریح کرد: تعداد ۱۸۲ نفر به صورت رسمی و ۵۹ نفر به صورت شرکتی در نیروگاه شیروان استخدام هستند و در آینده‌ای نزدیک استخدامی جهت جذب ۱۳ نفر جدید خواهیم داشت.

مدیر نیروگاه شیروان میزان مصرف گاز و گازوئیل مجموعه را جزء موارد امنیتی دانست و خاطرنشان کرد: عملا از ابتدای مهرماه براساس نیاز خانگی، اولویت شبکه گاز برای مصارف خانگی است و مصرف گاز را در نیروگاه کاهش می‌دهند.

اسماعیلی در حوزه مصرف آب نیروگاه گفت: تفاهم‌نامه ما با آب‌منطقه‌ای ۶۰ لیتر آب بر ثانیه است اما این مصرف را با اقدامات خوبی که در واحد شیمی مجموعه انجام داده‌ایم که طرح آن نیز حائز رتبه در سطح وزارت‌خانه شد، توانستیم با برگشت آب از قسمت‌های مختلف به سیکل بسته خود نیروگاه، میزان آب مصرفی را به ۱۰ تا ۱۵ لیتر بر ثانیه کاهش دهیم.

وی با بیان‌ این‌که، استعلام گرفته‌ایم از ۴۵۰ لیتر بر ثانیه آبِ مصرفی شهر شیروان در پیک، فقط ۱۰ لیتر بر ثانیه آن توسط نیروگاه مصرف می‌شود؛ یادآور شد: اولین نهاد در سطح استان هستیم که به صورت داوطلبانه و پیش از دستور سازمانی نهایت صرفه‌جویی را به اشکال مختلفی ایجاد کرده‌ایم.

اسماعیلی سهم خراسان شمالی را از نیروگاه ۳۰۰ مگاوات عنوان کرد و گفت: تصمیم‌گیری در سهمیه استان‌ها موضوعی است که در سطح کشوری صورت می‌پذیرد و نیروگاه‌ها فقط مجری آن هستند.

مدیر نیروگاه شیروان تمام نیروهای شرکتی شاغل در این مجموعه را ساکن و فرزند شیروان دانست و بیان داشت: نیروهای رسمی براساس استخدامی که در سال ۸۴ صورت گرفته و آن زمان بحث خراسان بزرگ بوده، بنابراین برخی از آن‌ها غیربومی هستند و بین ۷۰ تا ۷۵ نیروهای رسمی بومی هستند.

وی در پایان گفت: تمامی استخدامی‌های صورت گرفته از سال ۹۰ به بعد بومی هستند و طبق استعلام انجام شده مبنای بومی شامل کل استان خراسان شمالی می‌شود و فقط صرفا شیروان نیست.

انتهای پیام/حق‌بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک