یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۱۰ - ساعت ۱۵:۳۹
در رزمایش جهادگران فاطمی۳ بیان شد؛

تکثیر فرهنگ جهادی با کار جهادی/ خدمت‌رسانی ۸۶۳ گروه جهادی خراسان شمالی در مناطق محروم

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: دو هزار و ۴۴ گروه جهادی فعال در بخش‌های مختلف استان فعال هستند که از این تعداد ۸۶۳ گروه آماده خدمت‌رسانی در قالب رزمایش جهادگران فاطمی۳ شدند.
تکثیر فرهنگ جهادی با کار جهادی/ خدمت‌رسانی ۸۶۳ گروه جهادی خراسان شمالی در مناطق محروم,خراسان شمالی+بجنورد+رزمایش جهادگران فاطمی+اسماعیل فرجی+علی دارابی+گروه جهادی+بسیج+سپاه

به گزارش عصر اترک، سردار اسماعیل فرجی فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در رزمایش جهادگران فاطمی۳ اظهار کرد: مردم کشور با تأسی از قیام امام حسین(ع) به حرکت، تکاپو و مقابله با نظام سلطه در سال ۱۳۵۷ و قبل از آن در آمدند که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: دشمن به دنبال ازبین‌بردن قیام عاشورا از ذهن و قلب مردم است.

سردار فرجی با بیان اینکه امروز در منطقه تفکر مقاومت شکل گرفت، عنوان کرد: دشمن با اشغال کشورهای همسایه ایران و ایجاد داعش به دنبال حکمرانی در خاورمیانه بود؛ اما در مقابل هجمه گروه‌های مقاومت قرار گرفت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری دررابطه‌با حرکت‌های جهادی گفت: امروز بهترین راه مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است.

تکثیر فرهنگ کار جهادی و ایثار در جامعه

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) پس از اشاره به فعالیت ۲۰۴۴ گروه جهادی در خراسان شمالی، افزود: جهادگران علاوه بر اینکه با حضور در مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کنند، فرهنگ کار جهادی و ایثار را در جامعه تکثیر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز گروه‌های جهادی جغرافیا محور با بهره‌گیری از تفکر جهادی تبدیل به گروه‌های محله محور شدند.

سردار فرجی تأکید کرد: باتوجه‌به اینکه استان خراسان شمالی نسبت به استان‌های هم‌جوار دچار محرومیت بالاتری است، به پشتیبانی و حمایت بیشتری از سوی مسئولین دارد.

وی عنوان کرد: دولت می‌تواند از ظرفیت گروه‌های جهادی برای کمک به محرومین و آبادانی کشور استفاده کند.

۸۶۳ گروه جهادی آماده خدمت‌رسانی

علی دارابی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در این همایش اظهار کرد: دو هزار و ۴۴ گروه جهادی فعال در بخش‌های مختلف استان فعال هستند که از این تعداد ۸۶۳ گروه آماده خدمت‌رسانی در قالب رزمایش جهادگران فاطمی۳ شدند.

وی افزود: این گروه‌های جهادی شامل ۵۲۳ گروه برادران و ۳۲۰ گروه خواهران از امروز (۹مرداد۱۴۰۲) به مدت ۱۰ روز برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم استان اعزام شدند.

دارابی بیان داشت: روز اول این رزمایش در روستای «الله وردیخان» بجنورد برگزار می‌شود و سپس در سایر شهرستان‌های استان خدمات ارائه می‌دهند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: از مجموع گروه‌های جهادی، ۱۴۳ گروه در شهرستان مانه و سملقان، ۱۱۳ گروه در شیروان، ۳۲ گروه در بجنورد، ۲۷ گروه در اسفراین، ۲۵ گروه در راز و جرگلان و مابقی نیز مربوط به سایر شهرستان‌ها است.

وی تأکید کرد: از این تعداد ۱۰۳ گروه مربوط به اقشار حقوق‌دانان، اصناف و… است که در مناطق محروم استان میز خدمت دایر خواهند کرد.

دارابی یادآور شد: ۱۴۳ گروه طی برنامه‌ای یک‌روزه، ۳۱۰ گروه نیز در قالب برنامه سه‌روزه و مابقی نیز به مدت یک هفته در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرها حضور خواهند یافت.

وی تصریح کرد: افتتاح طرح‌های عمرانی، آبرسانی و مسکن محرومان در دستور کار این رزمایش قرار دارد.

او در ادامه گفت: این رزمایش با هدف اراده خدمت در عرصه‌های عمرانی، آموزشی، بهداشتی درمانی و فرهنگی درمناطق محروم حاشیه شهرها روستاها برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: گروه‌های جهادی بعد از حضور در مناطق محروم پیگیر حل مشکلات این مناطق با استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم، خیران، مؤسسه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/ی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک