شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۸ - ساعت ۷:۰
عضو شورای اسلامی شهر بجنورد:

سکوت‌نکردن در مقابل انحراف دین، مهم‌ترین پیام عاشورا بود

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: مهم‌ترین پیام شهادت امام حسین (ع) این بود که در تمام طول تاریخ در مقابل انحراف در دین نباید سکوت کرد و به هر نوعی که شده، باید از راه صحیح، انتقاد در مقابل انحراف دین را اعلام کرد.
سکوت‌نکردن در مقابل انحراف دین، مهم‌ترین پیام عاشورا بود,

اعظم‌السادات افشین فر، عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: امام حسین (ع) در شرایطی قیام را انجام داد و شهادت ایشان رخ داد که در واقع این قیام باعث ایجاد یک جو اختناق بر جامعه اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه همچنین جو بی‌اعتنایی به اسلام ناب محمدی یکی از دلایل اصلی قیام امام حسین (ع) بود، گفت: اسلام پس از رحلت پیامبر و خلیفه‌هایی که آمده بودند و جو جامعه سال‌ها توسط معاویه به نحو نگاه اموی تغییر داده بود، اگر امام حسین (ع) قیام نمی‌کرد، معلوم نبود که چه بر سر اسلام خواهد آمد.

افشین فر اضافه کرد: شهادت امام حسین (ع) یک تلنگر محکم برای جامعه اسلامی بود که مسلمانان به خودشان بیایند تا این چیزی که به‌عنوان اسلام می‌شناسید و باور دارید اسلام واقعی نیست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر امام حسین (ع) با آن قیام به شهادت نمی‌رسید، جامعه مسلمانان در همان مسیر انحرافی می‌رفتند، این در حالی است که شهادت امام حسین (ع) مسیر انحرافی را متوقف کرد و مردم آگاه شدند.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: واقعاً کربلا و اسارت خاندان آل‌اله باعث یک تلنگر واقعی در جامعه آن زمان شد.

افشین فر با تأکید بر اینکه قیام امام حسین (ع) باعث احیای دین اسلام و فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بوده است، ادامه داد: امام حسین در زمان قیام فرمودند برای زنده کردن دین جدم قیام می‌کنم.

وی ابراز داشت: امام حسین (ع) به همه مسلمانان زمان خودش و تاریخ نشان داد که نهی‌ازمنکر و دعوت به معروف مهم است اگر لازم باشد باید جان خودش و عزیزانش را فدا کند و از آسایشش بگذرد.

این مقام مسئول یادآور شد: بعد از شهادت سالار شهیدان در دل مسلمانان غوغا به پا شد که چه خبر بوده و چه اتفاقی افتاد که نوه پیامبر به این گونه به شهادت رسید و این قیام زمینه‌ای برای قیام‌های بعد از واقعاً کربلا و عاشورا شد.

رئیس دانشکده فنی دخترانه انقلاب بجنورد گفت: قیام‌های متعددی بعد از کربلا رخ داد که از نوادگان امام حسین (ع) قیام‌های متعدد شیعی را به تبعیت از قیام امام حسین انجام می‌دهند، قیام مختار از قیام‌های معروف هستند که به خون‌خواهی امام حسین در طول تاریخ انجام شده است.

وی بیان داشت: اگر امام حسین (ع) به شهادت نمی‌رسید، هیچ زمانی جامعه چهره واقعی خاندان واقعی بنی‌امیه را نمی‌شناخت، امام نقاب خوش‌آب‌ورنگ را از چهره واقعی  امویان برداشتند و ضد اسلام، ضد پیامبر بودن، روش‌های غیرانسانی در حکومت برای مردم آشکار شد.

افشین فر اضافه کرد: امام حسین (ع) در شهادت و قیامی که انجام داد تمام راه‌های تزویر را بستند.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد ابراز داشت: مهم‌ترین پیام شهادت امام حسین (ع) و یارانش این است که در تمام طول تاریخ در مقابل انحراف در دین نباید سکوت کرد و به هر نوعی که امکانش باشد، باید از راه صحیح انتقاد در مقابل انحراف دین اعلام کرد.

وی گفت: با قلم، سخنرانی و هر مدلی باید در این راه قدم برداشت و حتی شده با فدای جان باید جلوی انحراف در دین را گرفت، زیرا این موضوع آن‌قدر موضوع بزرگی است که جان عزیزترین انسان‌ها به‌خاطر آن باید فدا شود و این بزرگ‌ترین درس از قیام عاشورا است.

افشین فر اظهار داشت: برای زنده نگه‌داشتن راه امام حسین (ع) باید شخصیت‌های بزرگ اسلام همچون امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای در عصر حاضر به ما یاد دادند که محرم و عاشورای حسینی باید زنده نگه داشته شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برای زنده نگه‌داشتن محرم باید شور حسینی داشت، هر چقدر می‌توان هیأت‌ها، دسته‌های عزاداری، مراسم‌ها بزرگ‌تری برای احیای محرم داشته باشیم و به‌درستی قیام امام حسین را تبیین کنیم.

وی گفت: در جهان امروز که عصر عقلانیت معرفی می‌کند، باید بتوانیم به‌درستی قیام امام حسین (ع) را تبیین کنیم و خیلی مراقب باشیم که خرافه‌ها وارد مراسم‌ها محرم و پاسداشت خون شهدای کربلای نشود.

افشین فر بیان داشت: باید به بهترین شیوه‌ها از روش‌های سنتی و جدید بتوانیم حداکثر جذب را از جوانان و نوجوانان داشته باشیم تا حضور در مراسم‌های عزاداری پرشور باشد.

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک