دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۷ - ساعت ۱۵:۲
رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست اسفراین :

زنده‌گیری نوزادان حیوانات وحشی پدیده شومی که در فصل زادوولد حیوانات وحشی رواج دارد

رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان اسفراین گفت: زنده‌گیری نوزادان حیوانات وحشی پدیده شوم است که هر سال با شروع بهار و آغاز فصل زادوولد حیات‌وحش رواج می‌یابد.
زنده‌گیری نوزادان حیوانات وحشی پدیده شومی که در فصل زادوولد حیوانات وحشی رواج دارد,

علی فرجی، رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان اسفراین، در گفتگو با پایگاه خبری عصر اترک از اسفراین گفت: زنده‌گیری نوزادان حیوانات وحشی پدیده شوم است که هر سال با شروع بهار و آغاز فصل زادوولد حیات‌وحش رواج می‌یابد.

فرجی افزود: در این زمان از سال شکارچیان با بی‌رحمی نوزادان تازه‌متولدشده حیوانات وحشی را که توانایی چندانی در فرار ندارند، تعقیب و زندهگیری می‌کنند به دلیل عدم نیاز به اسلحه و داشتن مهارتی خاص بسیاری از چوپانان افراد محلی و متخلفین که سلاح در اختیار ندارند به‌راحتی به زنده گیری نوزادان حیات‌وحش می‌پردازند و همچنین باتوجه‌به اینکه صدای شلیک گلوله ایجاد نمی‌شود این دسته از متخلفین به‌ندرت دستگیر می‌شوند.

وی گفت: همچنین بسیاری از کوهنوردان، طبیعت‌گردان، چوپانان، مردم محلی و افرادی که به هر دلیلی وارد عرصه‌های طبیعی می‌شوند ممکن است با نوزادان تنهای حیوان جانوران وحشی مواجه شوند و با تصور آن که مادرشان تلف شده و یا آنها را رها کرده است از روی دلسوزی آنها را به همراه خود از طبیعت خارج کرده و به ادارات محیط‌زیست تحویل می‌دهند درحالی‌که خارج کردن نوزادان جانوران وحشی از زیستگاه طبیعی اشتباه بزرگی است که هرچند با نیت خیر انجام شود آسیب جبران‌ناپذیری را به طبیعت و حیوانات وحشی وارد می‌کند.

وی در ادامه افزود: افزایش گشت و کنترل نیروهای یگان محیط‌زیست در زیستگاه‌های ایجاد پست‌های موقت و حضور شبانه‌روزی مأموران در مناطق تا زمانی که نوزادان حیوانات وحشی توانایی جسمی لازم را به دست آورند اقدامی مؤثر و ضروری در جهت کاهش وقوع پدیده زندگی است.

فرجی ضمن تقدیر از دوستداران و فعالان در عرصه محیط‌زیست ابراز امیدواری کرد تمامی مردم در حفاظت و حراست از مواهب الهی همواره یاری‌رسان جامعه سبز محیط‌زیست باشند از تمامی شهروندان محترم خواستاریم از زنده‌گیری و خروج گونه‌های وحشی از طبیعت در هر شرایطی خودداری و در صورت مشاهده هر متخلف زندگی ری حیات‌وحش در سطح شهرستان با شماره ۳۷۲۲۲۳۲۱  تماس و یا در صورت زنده‌گیری گونه وحشی را به اداره حفاظت محیط‌زیست تحویل دهند.

 

انتهای پیام/رضازاده

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک