شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۱ - ساعت ۱۸:۵۷

ایستگاه اقلیم شناسی خودکار سرچشمه اسفراین به بهره برداری رسید

صبح امروز در دهمین روز از دهه مبارک فجر ایستگاه اقلیم شناسی خودکار سرچشمه اسفراین  با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان به بهره‌برداری رسید .
ایستگاه اقلیم شناسی خودکار سرچشمه اسفراین به بهره برداری رسید ,

به گزارش پایگاه خبری عصراترک از اسفراین؛ امروز در دهمین روز از دهه مبارک فجر ایستگاه اقلیم‌شناسی خودکار سرچشمه اسفراین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان با حضور فرماندار اسفراین، نماینده مردم اسفراین در مجلس شوای اسلامی، مدیرکل هواشناسی استان، مدیرکل شرکت مخابرات استان و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در روستای سرچشمه بخش مرکزی اسفراین به بهره‌برداری رسید. 

 

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به ویژگی‌ها و مزایای ایستگاه اقلیم‌شناسی خودکار گفت: در راستای توسعه شبکه ایستگاهی، ایستگاه خودکار اقلیم‌شناسی سرچشمه راه‌اندازی شد تا بتواند خدمات ارزنده هواشناسی را برای اهالی منطقه میلانلو به ویژه برای کشاورزان داشته باشد.              

 

مجید بیجندی اظهارداشت: اعتبار راه اندازی ایستگاه یک میلیارد و دویست میلیون تومان بوده که پارامترهای ارسالی ایستگاه شامل؛ فشار هوا، درصد رطوبت هوا، دمای هوا، میزان بارش، سمت و سرعت باد است.

 

وی افزود: از این پس از داده‌های ایستگاه می‌توان در گزارشات وضعیت هوا، پیش بینی‌ها و توصیه‌های هواشناسی کشاورزی، هشدار سیل و سرمازدگی استفاده کرد. 

 

در حاشیه این افتتاح، ایستگاه سیار ارسال داده‌های برخط ماهواره‌ای جهت ارسال پارامترهای هواشناسی به صورت برخط راه اندازی شد.

 

انتهای پیام/رضازاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک