دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - ساعت ۷:۱
عضو کمیسیون تلفیق بودجه:

بودجه ۱۴۰۲ غیرشفاف و تورم‌زا است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اشاره به غیرشفاف و تورم‌زا بودن بودجه ۱۴۰۲، گفت: برخی از درآمدهای پیش بینی شده از جمله درآمدهای حاصل از فروش نفت و فروش دارایی ها در این بودجه محقق نخواهد شد و قطعا طی سال آینده شاهد کسری بودجه خواهیم‌بود.
 بودجه ۱۴۰۲ غیرشفاف و تورم‌زا است,

امان اله حسین‌پور، عضوکمیسیون تلفیق بودجه و نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک به غیرشفاف و پیچیده بودن بودجه سال۱۴۰۲ تاکید کرد.

حسین‌پور اظهارکرد: انتظار بر این بود که دولت در بودجه، نقاط ضعف سال قبل را رفع کرده و بودجه کامل‌تری ارائه دهد درحالی که شاهد تغییرات ملموسی در این رابطه نیستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درحمایت از کشاورزان و دامداران نیز گفت: برای کالابرگ یارانه‌ای نیز باید تمهیداتی پیش‌بینی شود.

حسین‌پور با انتقاد براینکه در بودجه نسبت به کشاورزی و دامپروری نیز توجه کافی نشده است، افزود: بایداین قشر مهم در بودجه سال آینده به صورت ویژه دیده شود.

نماینده مردم شهرستان اسفراین همچنین خواستار توزیع عادلانه بودجه و تخصیص اعتبارات در استان‌ها شد.

حسین‌پور  با بیان اینکه اعتبارات استانی براساس شاخص‌ها توزیع می شود، اظهار کرد: ما متقاضی این نیستیم که شاخص‌ها را کنار بگذارید، اما اگر به طور واقع عمل می‌شد چرا باید این همه اختلاف مناطق در سطح کشور داشته‌باشیم به طوری که مناطق محروم، محروم‌تر و مناطق برخوردار، برخوردارتر شوند.

وی تصریح کرد: اصلاح شاخص‌ها امری مهم در راستای تسهیم بودجه استان هاست.

وی با بیان اينکه برخی از مدیران در استان‌ها برای اینکه خودشان را موفق جلوه دهند، داده‌های اشتباهی ارائه داده اند، اظهار کرد: پایه برخی استان‌ها مثل خراسان‌شمالی ضعیف بسته شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه افزود: خراسان شمالی در اکثر شاخص‌ها در رتبه ۳۰ و ۳۱ کشور قرار دارد و بر این اساس درخواست ما این است که داده ها در استان‌ها باید مورد تجدیدنظر قرارگیرند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان‌ها خاطرنشان کرد: رئیس جمهور وقتی به استان‌ها سفر می‌کند، مصوبات را اعلام و رسانه ای می‌کند و این عامل برای مردم انتظار بوجود می آورد.

حسین پور گفت: درست نیست که این بودجه عادلانه تخصیص پیدا نکند چراکه مردم فکر می‌کنند، نماینده حوزه انتخابیه پیگیر مصوبات نیست.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک