دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - ساعت ۱۰:۴۶
رئیس شرکت گاز اسفراین:

پرمصرف‌ها در انتظار قبض‌های نجومی گاز باشند

رئیس شرکت گاز اسفراین با اشاره به اینکه به دلیل رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف گاز خانواده‌ها در تمام کشور تعرفه گاز افزایش پیدا کرده، گفت: پرمصرف‌ها اگر رعایت نکنند باید منتظر قبض‌های نجومی باشند.
پرمصرف‌ها در انتظار قبض‌های نجومی گاز باشند,

علیرضا مردانی، رئیس شرکت گاز شهرستان اسفراین در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در اسفراین، دررابطه‌با افزایش گاز بها در دوره اخیر اظهار داشت: تغییر تعرفه‌ها و افزایش آن در سراسر کشور در پله‌های یکم تا 12 اعمال شده است.

وی ادامه داد: این تغییرات در پله‌های یک تا ۱۲  اعمال شده و از ۱۶ آذرماه بر روی قبض‌های گاز صادر شده مشاهده می‌شود، در پله‌های اول تا سوم بدون تغییر و پله‌های ۱۱ و ۱۲ بیشترین تغییرات را در تعرفه گاز دارند.

مردانی اضافه کرد: در سال گذشته مصرف هر مترمکعب در پله ۱۲، دو هزار تومان محاسبه می‌شد؛ ولی با تغییرات انجام شده در همان پله هر مترمکعب ۶ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعرفه گاز بهایشان رایگان خواهد بود که در پله اول تا سوم قرار دارند؛ ولی اگر مصرف بیشتر از این را داشته باشند، قبض صادره برای آنها، عادی محاسبه خواهد شد.

رئیس شرکت گاز اسفراین در خصوص رعایت دمای رفاهی و کنترل آن بین ۱۸ الی ۲۱ درجه را به همشهریان توصیه کرد و افزود: مشترکین گرامی حدالمقدور از گرم‌کردن فضاهایی که به آن نیاز ندارند جلوگیری کنند و از مصرف بی‌رویه گاز خودداری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: باتوجه‌به بخش‌نامه تاخیر شروع ساعت کاری در ادارات مشاهده کردیم که مصرف گاز ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: ادارات روزانه بازرسی و پایش می‌شوند اگر اداره‌ای تخلفی داشته باشد در مرحله اول اخطار دریافت می‌کند و در مرحله دوم طبق روال قانونی اقدام به قطع گاز آن مجموعه می‌شود.

مردانی ادامه داد: باتوجه‌به وجود صنایع در شهرستان، عدم همکاری آنها در حوزه مصرف گاز محدودیت‌هایی را به وجود خواهد آورد که از صنایع و واحدهای صنعتی و مشترکان خانگی تقاضا داریم از مصرف بی‌رویه گاز جداً خودداری کنند که وضعیت شهرستان به‌هیچ‌عنوان در استان وضعیت مناسبی نیست و اگر این روال ادامه پیدا کند، منجر به قطعی گاز خواهد شد.

رئیس شرکت گاز گفت: وسایل گازسوز باید دائم و روزانه کنترل شود و حتماً شعله آنها آبی بسوزد، لوله‌بخاری‌ها حتماً نصب باشند و با دست گرمای لوله بخاری را چک کنیم که داغ باشند در فضاهای بسته از بخاری‌های بدون لوله استفاده نکنیم و در حمام رخت‌کن حتماً نکات ایمنی نصب وسایل گازسوز را رعایت کنیم.

این مقام مسئول گفت: توصیه ما این است که در حمام و رخت‌کن به‌هیچ‌عنوان از بخاری استفاده نشود، حتی با دودکش، به دلیل جریان‌داشتن هوا در این فضا این وسیله بسیار خطرناک خواهد بود.

وی افزود: در زمستان زمان اوج مصرف گاز هم‌زمان با غروب آفتاب شروع می‌شود تا حدود ساعت هشت شب پیک مصرف گاز داریم که پخت‌وپزها در این ساعت انجام می‌شود از شهروندان تقاضا داریم با حساسیت بیشتری از وسایل گازسوز استفاده نمایند تا زمستان بدون قطعی گازی را پشت سر بگذاریم.

مردانی از وضعیت گازرسانی شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تکلیفی که شرکت گاز دارد روستاهایی که بالای ۲۰ خانوار در شهرستان وجود دارد، تمام گازکشی شده‌اند و در طی سال آینده نیز ۱۵ روستایی که کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارند نیز بر اساس برنامه‌های شرکت گاز، گازکشی انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/رضازاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک