یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ - ساعت ۱۰:۵۶
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین خبر داد:

افزایش ۳۳درصدی گونه های جانوری پارک ملی ساریگل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین گفت: طی سرشماری پاییزه حیات وحش در سال 1401، شاهد رشد 33درصدی گونه های جانوری در منطقه بودیم.
افزایش 33درصدی گونه های جانوری پارک ملی ساریگل ,

به گزارش پایگاه خبری عصر اترک از اسفراین، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین گفت: پارک ملی و منطقه حفاظت شده ساریگل با مساحت 28 هزار و 346 هکتار در شرق شهرستان اسفراین واقع شده است که شامل ارتفاعات کوهستانی ،تپه ماهورها و منطقه دشتی، قله ها، چشمه ها و رودخانه های متعددی می باشد و از مهم ترین جاذبه‌ها و چشم انداز های طبیعی منطقه می‌توان به آبشار ایزی، رودخانه و دره اردغانی، روستای سرچشمه،چشمه انداز پشت سد اسفراین اشاره نمود 

علی فرجی افزود: طی سرشماری پاییزه حیات وحش در سال 1401، شاهد رشد 33درصدی گونه های جانوری در منطقه بودیم.

وی با بیان اینکه گونه قوچ و میش اوریال بعنوان یکی از گونه‌های مهم و ارزشمند ایران در این سرشماری بطور قابل محسوسی افزایش یافته است، افزود: در این سرشماری تعداد4قلاده پلنگ و سایر گونه های جانوری منطقه توسط محیطبانان بصورت مستقیم مشاهده شد.

فرجی اظهار داشت: مهمترین چالش ها و تهدیدهای منطقه تخریب زیست گاه ها از طریق تصرفات و تغییر کاربری اراضی ، شکاروصید غیر مجاز ،چرای مفرط دام است که امیدواریم با آموزش، آگاهی وکمک رسانی همیاران محیط زیست اهالی روستاهای حاشیه مناطق تحت مدیریت گامی در جهت حفظ و حراست از گونه‌های جانوری و گیاهی مناطق به منظور توسعه پایدار برداریم.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده ساریگل شامل حیات وحش غنی از جمله گرگ، کل وبز، کاراکال، روباه، کفتار، گراز و... و همچنین پرندگانی از جمله هما ،کرکس، عقاب طلایی ،شاه بوف،دلیجه و... می باشد.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک