یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ساعت ۹:۲۸

مادر اسفراینی که با عمل تعویض مفصل توانست راه برود

استخوان شکسته شده مادر اسفراینی که با مفصل مصنوعی در بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین جایگزین شد.
مادر اسفراینی که با عمل تعویض مفصل توانست راه برود,

به گزارش پایگاه خبری عصر اترک از اسفراین ،متخصص ارتوپدی بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین با بیان اینکه بیماری ۷۱ ساله که به دنبال سقوط در سطح هم تراز دچار شکستگی گردن فمور (ران)شده بود ،گفت: این بیمار بر اساس موازین علمی کاندید تعویض مفصل ( بای پولار لگن ) شد و تحت جراحی قرار گرفت.

سامان شاکری افزود: شکستگی گردن فمور و سایر شکستگی های اطراف مفصل لگن از دسته شکستگی هایی هستند که در افراد مسن به علت پوکی استخوان به طور شایع  اتفاق می افتند.

وی با اشاره به اینکه در شکستگی گردن استخوان فمور(ران)به دلایل مختلف فیکس کردن استخوان با پلاک چندان مطلوب نیست و تعویض ( بای پولار مفصل لگن ) درمان مناسب برای این شکستگی ها است ،افزود : از مزیت این روش راه اندازی سریع بیماران ظرف چند روز اول پس از جراحی است ولی در سایر روش های فیکس کردن استخوان که قطعات استخوانی کنار هم قرار گرفته اند ،نیاز به زمان زیادی برای جوش خوردن می باشد.

این متخصص ارتوپدی گفت: در این عمل پس از خارج کردن سر و گردن شکسته شده، استخوان ران با مفصل مصنوعی ( بای پولار هیپ )جایگزین شد.

شاکری افزود : بیمار در بخش راه اندازی شد و وزن گذاری کامل روی اندام آسیب دیده انجام گرفت و سپس با حال عمومی مناسب ترخیص شد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
محمدرضا فاطمی | 1401/10/22
0
1
اقای دکتر شاکری واقعا هم جراح خوب و با شخصیت و هم نتیجه عملاشون عالیه انشالله که همیشه به مردم شهرمون کمک کنند دست برادرم رو عمل کردند و دستشون درست مثل روز اول شده
نام :
ایمیل
نظر
سيد مهدي كرامتي | 1401/10/22
0
1
انشالا سايه افراد خيرخواه و توانمندي مثل آقاي دكتر بر سر مردم استان باشد.
نام :
ایمیل
نظر
رویینی | 1401/11/06
0
1
من از پزشکان عمومی اسفراین هستم به شخصه شانه بکی از دوستان رو عمل کردند و دیدم چقدر زود و بدون کاهش عملکرد دستشون خوب شد پزشک جوان با این تبحر واقعا قابل ستایش هست به امید درخشش. بیشتر جوانان و پزشکان دیارمان
نام :
ایمیل
نظر
رضا امیری | 1401/11/13
0
1
من افتخار این را داشتم در دوران دبیرستان همکلاس اقای دکتر بودم ، پسر دوس داشتنی و باهوش شهرمان که امیدوارم روز به روز بر قله های موفقیت ببنیمش
نام :
ایمیل
نظر
رضا امانی | 1401/11/14
0
1
احسنت بر جوانان اسفراینی
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1402/05/19
0
0
بسیار حاذق وبا تجربه هستند خدا حفظشون کنه وان شالله تو شهرمون بمونند وباعث افتخار وعزت اسفراین هستند
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک