یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ساعت ۸:۳۸
نماینده مردم اسفراین:

تمامی کارگران ساختمانی بیمه می شوند

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح بیمه کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: تمامی کارگران دارای پروانه مهارت فنی شاغل مستقیم در امر احداث و یا افزایش زیربنای ساختمان،تجدیدبنا،تعمیرات اساسی و یا تخریب بیمه می شوند.
تمامی کارگران ساختمانی بیمه می شوند,

امان اله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه این طرح یکی از وعده های مهم در جهت تامین بنیان آتیه این قشر زحمتکش بود، افزود: با همکاری نمایندگان مجلس،سازمان تامین اجتماعی مکلف شد تا کارگران دارای پروانه مهارت فنی شاغل مستقیم در امر احداث و یا افزایش زیربنای ساختمان،تجدیدبنا،تعمیرات اساسی و یا تخریب آنها را بیمه کند.

وی گفت: یکشنبه ۶ آذر مجلس طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی را بررسی کرد و در نهایت آن را به تصویب رساند.

وی درباره سازوکار پیش بینی شده برای پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی در این طرح گفت: افرادی که تحت پوشش این بیمه قرار گیرند هر شش ماه یکبار راستی‌آزمایی خواهند شد،ضمن اینکه سامانه‌ای نیز برای درج اطلاعات این بخش راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: برنامه های لازم در این طرح پیش‌بینی شده است تا مانع از سوءاستفاده‌های احتمالی شود و حقی از کارگران زحمتکش ساختمانی تضییع نشود.

وی تاکید کرد:اگر در مراحل راستی‌آزمایی معلوم شود که تخلفی صورت گرفته است و افرادی غیر از کارگران ساختمانی از مزایای این بخش استفاده کرده‌اند برای تخلف صورت گرفته در این زمینه مجازات‌هایی اعم از نقدی و لغو مجوز کارفرما تعیین شده است.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک