جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۱۴ - ساعت ۱۲:۱۱

یکه تازی هنرمندان شهرستان اسفراین در سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج خراسان شمالی

هنرمندان شهرستان اسفراین در سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج خراسان شمالی (سودای عشق) خوش درخشیدند.
یکه تازی هنرمندان شهرستان اسفراین در سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج خراسان شمالی,

به گزارش پایگاه خبری عصراترک از اسفراین؛ حسین هلاکوئی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین با اعلام این خبر گفت: با رای هیات داوران جشنواره متشکل از سید حجت سید علیخانی، سید مهدی کشمیری و رضا لنگری، هنرمندان اسفراین به ۵ مقام برتر از ۱۳ مقام بخش خیابانی و ۱۰ عنوان برتر از ۱۵ عنوان و ۲ تقدیر بازیگری در رده سنی کودک و نوجوان در بخش صحنه‌ای سیزدهمین جشنواره تاتر بسیج خراسان شمالی نائل آمدند. 

 

حسین هلاکوئی تشریح کرد: در بخش صحنه‌ای مخدره شفیعی‌راد برای نمایش مرغ حق روی درخت کُنار و لیلا احمدی کارگردان نمایش مرگ بر مرگ به ترتیب عناوین اول و دوم را در بخش کارگردانی کسب کردند.

وی اضافه کرد: در بخش بازیگری مرد محمد یحیی آبادی بازیگر نمایش مرغ حق روی درخت کُنار مقام اول را از آن خود کرد و محمدرضا علایی برای بازی در نمایش مرگ بر مرگ عنوان دوم را به دست آورد.

این مقام مسئول افزود: در بخش بازیگری زن نرگس دژه به خاطر بازی در نمایش مرغ حق روی درخت کُنار و لیلا احمدی بازیگر نمایش مرگ بر مرگ به ترتیب مقام های اول و دوم، در بخش موسیقی نیز  ماهور سجادی برای نمایش مرغ حق روی درخت کُنار مورد تقدیر قرار گرفت و در بخش طراحی صحنه هم مهدی سنگ سفیدی برای طراحی صحنه نمایش مرگ بر مرگ برگزیده شد.

وی گفت: در بخش بازیگری کودک و نوجوان هم مهدیه دژه و محمدطاها سنگ سفیدی به ترتیب برای بازی در نمایش های مرغ حق روی درخت کُنار و مرگ بر مرگ از سوی هیات داوران جشنواره تقدیر شدند.

هلاکوئی بیان داشت: در بخش نویسندگی نیز نویسنده نمايشنامه مرغ حق روی درخت کُنار عنوان دوم را از آن خود کرد و مقام سوم را نویسنده نمايشنامه مرگ بر مرگ به دست آورد، گفتنی است هیات داوران در این بخش هیچ نمايشنامه ای را شایسته مقام اول ندانست. همچنین نمایش های مرغ حق روی درخت کُنار و مرگ بر مرگ، بدون اولویت، به جشنواره کشوری تئاتر بسیج راه یافتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین افزود: در بخش خیابانی هم محمد یحیی آبادی عنوان دوم کارگردانی و بازیگری مرد را برای نمایش خیابانی روایت ناتمام به دست آورد و مهدی بختور در بخش بازیگری مرد موفق به کسب عنوان سوم شد. در بخش طراحی فضا محمد یحیی آبادی و در بخش طرح و ایده هم سرکار خانم حکیمه وقاری هر دو برای نمایش روایت ناتمام به مقام اول رسیدند.

شایان ذکر است در  بخش خیابانی نمایش روايت ناتمام از اسفراین و نمایش هناس از جاجرم، بدون اولویت، به دبیرخانه جشنواره کشوری تئاتر بسیج معرفی شدند.

گفتنی است آئین اختتام سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج خراسان شمالی (سودای عشق) شامگاه روز پنجشنبه ۱۲ آبان سال جاری در مجتمع فرهنگی، هنری گلشن بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/ رضازاده 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک