یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ساعت ۱۰:۱۴
نماینده اسفراین تاکید کرد:

ضرورت گسترش فرهنگ جذب سرمایه گذار در بین مسئولان خراسان شمالی/ نبود ریل، فرودگاه و جاده از جمله عوامل گریز سرمایه گذار

 نماینده مردم اسفراین درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از موانع جذب سرمایه گذار در استان خراسان شمالی گفت: امروز بیش از هر زمانی نیازمند فرهنگ جدید درتفکر و نگاه مسئولان در پذیرش سرمایه گذار هستیم.
ضرورت گسترش فرهنگ جذب سرمایه گذار در بین مسئولان خراسان شمالی/ نبود ریل، فرودگاه و جاده از جمله عوامل گریز سرمایه گذار,

به گزارش عصراترک، امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین درمجلس شورای اسلامی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در شهرستان اسفراین برگزار شد با انتقاد از نوع نگاه پذیرش سرمایه گذار از سوی برخی مسئولان استانی افزود: ظرفیت و نوع نگاه مسئولان باید تقویت همدلی و جلب اشتراکات در جذب سرمایه گذار باشد.

وی بیان کرد: اکنون بسیاری از استان های پیشرو کشور در حوزه جذب سرمایه گذار با همدلی مسئولان و نوع نگاه مثبت توانسته اند زمینه رشد و توسعه زیر بنایی را فراهم نمایند و این در حالی است که در استان، برخی نگاه ها، فرایند جذب سرمایه گذار را تعویق به انداخته است.

وی به هموارسازی مسیرهای قانونی از سوی دستگاه های نظارتی تاکید کرد و گفت: قضاوت های زود هنگام  باعث کاهش قدرت تصمیم گیری مدیران در جذب سرمایه گذار می شود.

وی به برکات سفر ریاست جمهور به استان اشاره کرد و افزود: در این سفر بیش از 13 هزار  و 500 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت که این رقم می تواند بخش قابل توجهی از نیاز زیر ساخت‌های مناسب استان را رفع کند.

حسین پور نبود زیر ساخت های مناسب استان در بخش های ریل، فرودگاه، جاده را از جمله عوامل گریز سرمایه گذار نام برد و گفت: ما امروز برای جذب این اعتبار نیازمند همکاری بانک ها هستیم و این درحالی است که امروز مباحث منابع و مصارف به عنوان عامل بازدارنده در جذب اعتبارات محسوب می شود.

وی ادامه داد: باید تمامی بانک ها نسبت به بودجه تخصیصی سفر جایگاه خود را اعلام کنند که آیا توانایی همکاری در جذب این تسهیلات را دارند یا نه، تا به این ترتیب با رایی زنی در سطوح بالای کشوری بتوانیم حداکثر قدرت در جهت جذب این اعتبارات را داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: طرح هایی که قرار است از این تسهیلات استفاده کننده باید مورد ارزیابی کارشناسی قرار بگیرند تا این طرح ها، بازدهی مناسبی برای پیشرفت و توسعه استان داشته باشند.

انتهای پیام/گ

 

 

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک