یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۷/۲۸ - ساعت ۹:۱۶
مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی اسفراین خبر داد:

شناسایی ۵۴ فرد مبتلا به سالک در اسفراین

مریم سلطانی، با اعلام شناسایی 54 مورد فرد مبتلا به سالک تنها در نیمه نخست امسال گفت: این در حالی است که در سال گذشته 130 مورد ابتلا به سالک در شهرستان اسفراین شناسایی شده بود.
شناسایی 54 فرد مبتلا به سالک در اسفراین,

به گزارش خبرنگار عصراترک از اسفراین، مریم سلطانی، مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی اسفراین با اعلام شناسایی 54 مورد فرد مبتلا به سالک تنها در نیمه نخست امسال اظهار داشت: این در حالی است که در سال گذشته 130 مورد ابتلا به سالک در شهرستان اسفراین شناسایی شده بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان شیوع این بیماری در روستاهای توی، سارمران، زرق آباد، ملک افضلی، اتیمز بوده است، گفت: منبع شیوع این بیماری از موش به پشه خاکی بوده که اوج شیوع این بیماری از شهریور تا آذرماه است.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های دانشکده اسفراین خاطرنشان کرد: مبارزه با این بیماری نیازمند مشارکت دهیاری ها، شهرداری ها و ساکنان این مناطق است.

وی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با دهیاری و شهرداری ها گذاشته شده تا نخاله های ساختمانی که در محل سکونت خانوارها هستند باید از محل دور کنند تا پشه های خاکی آنجا رشد نکنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: سازمان ها و ارگان هایی که می توانند در کنترل بیماری سالک همکاری داشته باشند، شهرداری و دهیاری ها هستند که بیشترین منطقه آلوده سارمران و زرق آباد است.

 

انتهای پیام/ رضا زاده 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک