یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ساعت ۸:۵۸
دادستان عمومی و انقلاب اسفراین عنوان کرد:

ضعف متولیان آموزشی در رابطه با آموزش سواد رسانه ای/ بیشترین تخلفات فضای مجازی در رده سنی نوجوانان است

علی اکبر حسین زاده با انتقاد از متولیان آموزشی که برنامه‌ریزی مدونی در خصوص آموزش سواد رسانه ای ندارند، گفت: این عدم آموزش و نقص در این زمینه موجب بروز تخلفات و ایجاد پرونده های قضایی می شود.
ضعف متولیان آموزشی در رابطه با آموزش سواد رسانه ای/ بیشترین تخلفات فضای مجازی در رده سنی نوجوانان است,

علی اکبر حسین زاده، دادستان عمومی و انقلاب اسفراین در گفتگو با پایگاه خبری عصراترک از اسفراین اظهار داشت: عمده جرایم اتفاق افتاده در فضای مجازی عبارتند از توهین، تهدید به انتشار عکس ها، هک سامانه ها، کلاهبرداری های اینترنتی، خرید هایی که از طریق سایت های غیر رسمی و فیشینگ ها اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه جرایم مالی با توجه به اطلاع رسانی هایی که انجام شده پرونده های کمتری را در شعب دادگستری شامل می‌شود، گفت: این در حالی است که در خصوص جرایم علیه اشخاص پرونده ها به نسبت بیشتر هستند و این نیز به علت رها بودن فضا مجازی و عدم نظارت و کنترل آن است.

دادستان عمومی و انقلاب اسفراین خاطر نشان کرد: سازماندهی شبکه ملی اطلاعات، کنترل و نظارت به فضای مجازی ضرورتی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی در ادامه افزود: در حوزه جرایم مالی با اطلاع رسانی های انجام شده، آمار کلاهبرداری ها کاهش پیدا کرده اما به معنای کاهش چشمگیر پرونده های کلاهبرداری نیست.

حسین زاده با بیان اینکه در حوزه سواد رسانه ای، سیاست های ابلاغی مشترکی از مراکز وجود ندارد، گفت: همچنین برنامه‌ریزی جامعی در رابطه با سواد رسانه انجام نشده و  فقط در حال حاضر بحثی که می تواند تخلفات را کمتر کند نظارت ناجا بر سایت های فیشینگ و غیرقانونی است.

وی همچنین یادآور شد: ضعف نظارت والدین و دستگاه حکومتی باعث شده که تخلفات فضای مجازی برای افراد مخصوصا نوجوانان خیلی بیشتر از سایر رده های سنی دیگر باشد.

این مقام مسئول با انتقاد از متولیان آموزشی که برنامه‌ریزی مدونی در خصوص آموزش سواد رسانه ای ندارند، ادامه داد: این عدم آموزش و نقص در این زمینه موجب بروز تخلفات و ایجاد پرونده های قضایی می شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسفراین بیان داشت: متخصصان این مجموعه توانایی و ظرفیت را دارند که آموزش های لازم را در صورت درخواست دستگاه‌های متولی ارائه دهند.

 

انتهای پیام/رضازاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک