شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۷/۰۹ - ساعت ۱۰:۲۸
مدیر آموزش و پرورش اسفراین:

فعالیت سه مدرسه دو و تک نفره در اسفراین/ واکسن دانش آموزان اجباری نیست

مدیر آموزش و پرورش اسفراین از تک دانش آموزی بودن مدرسه روستای عشایری دکل در اسفراین خبر داد وگفت: همچنین دو روستای عشایری گم های اسحاق و کلاته پیاله با دو دانش آموز دایر است و کلاس هایی با تعداد دانش آموز کمتر از ۱۰ نفر نیز در شهرستان فعال هستند.
فعالیت سه مدرسه دو و تک نفره در اسفراین/ واکسن دانش آموزان اجباری نیست,

محمد نوری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان در گفتگو با پایگاه خبری عصراترک از اسفراین اظهار داشت:  برخی از مدارس سطح شهر از دو شیفته خارج شده‌اند ولی هنوز مدارسی هستند که به صورت دو شیفته فعالیت می کنند.

 

نوری در خصوص وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان گفت: واکسن دانش آموزان اجباری نیست اما ما در مدارس تمهیداتی مثل تهویه مناسب اجبار دانش آموزان و معلمان به استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در نظر گرفته ایم.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اضافه کرد: ثبت نام دانش آموزان در کلیه مدارس با نظارت بازرسین آموزش و پرورش انجام انجام شده و اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد با آن برخورد خواهد شد.


نوری از تصمیمات کارگروه ماده ۱۸ در خصوص نرخ سرویس های مدارس خبر داد و گفت ماشین های سواری ۲۰۰ هزار تومن و مینی بوس ها ۱۴۰هزار تومان تصویب شده که با هماهنگی شهرداری و راهور جلسات توجیهی برای رانندگان گذاشته شده است.

 

وی اظهار کرد: برای مدارسی که در حاشیه شهرها و مناطق پرتردد قرار دارند تصمیماتی از قبیل خط کشی معابر تابلوهای راهنمایی رانندگی توقف ممنوع همیار پلیس پیش بینی شده است روستاهایی هم که جاده از میان آن میگذرد با راهور و همیار پلیس هماهنگی شده به سرویس هایی نیز برای آنها در نظر گرفته ایم.

 

محمد نوری با اشاره به شرایط کرونایی در دو سال گذشته و وضعیت دانش آموزان گفت: برای دانش آموزانی که از نظر درسی عقب ماندگی داشته اند در تابستان طرح کلاسهای تابستانی و تثبیت یادگیری در مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار شد.


وی با بیان این نکته که کتاب های جدید تحصیلی دارای کد کیو آر هستند و دانش آموزان می توانند از این کد برای افزایش یادگیری خود استفاده کنند، از فایل های الکترونیکی که امسال در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد خبر داد.

 

این مقام مسئول در رابطه با خیران آموزشی نیز افزود: خیران اصلی ترین ستون اتکا و بازوی توانمند دولت در کشور برای کارهای عمرانی در زمینه های مختلف به ویژه مدرسه سازی هستند ایشان اضافه کرد دبستان ۶ کلاسی شهید حسن قلی زاده روستای فرطان با زیربنای آموزشی ۳۷۲ متر مربع با اعتبار هزینه شده ۲۲ میلیارد ریال با مشارکت خیر مدرسه ساز  آقای حضرتقلی قلیزاده و اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان خراسان شمالی در هفته اول مهر ماه افتتاح شد.

 

در پایان نوری به طرح خشت اول جهت اهمیت دادن  به آموزش کلاس اولی ها اشاره کرد و افزود: فراخوان معلمان متقاضی کلاس اول انجام شد که برای علاقمندان به تدریس در این مقطع کارگاه های آموزشی ویژه معلمان برگزار شد.

 

انتهای پیام/رضازاده 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک