پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۲۸ - ساعت ۹:۵۳
مدیر کل مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی:

تکمیل ۸ یادمان شهدای گمنام خراسان شمالی در انتظار تخصیص اعتبار / پیش بینی اجرای ۴۸۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس

امیر محمد نجاتی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی 69 مقبره شهدای گمنام در 32 نقطه واقع شده است، گفت: از مجموع 32 نقطه تدفین شهدای گمنام در استان، هشت یادمان در وضعیت ناقص قرار دارد که به دلیل کمبود اعتبار به صورت نیمه کاره رها شده است.
تکمیل 8 یادمان شهدای گمنام خراسان شمالی در انتظار تخصیص اعتبار / پیش بینی اجرای 4800 برنامه در هفته دفاع مقدس,

به گزارش خبرنگار عصراترک از بجنورد، امیر محمد نجاتی، مدیر کل مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری دفاع مقدس با حضور اصحاب رسانه استان اظهار داشت: ابلاغ و دستورالعمل هفته دفاع مقدس به صورت مستقیم به ۷۲ دستگاه استانی و شهرستانی ارسال شده و شهرستان ها به همین روال دستورالعمل را برای بخشداری و دهیاری ها ابلاغ کرده اند.

وی با اشاره به اینکه برای هفته دفاع مقدس در خراسان شمالی ۹۰ عنوان برنامه در قالب چهار هزار و ۸۰۰ فعالیت برنامه ریزی شده است، گفت: البته پیش بینی این است که با بارگذاری و ثبت فعالیت دستگاه ها، آمار بالاتر از این میزان باشد.

امیرنجاتی خاطرنشان کرد: دیدار دستگاه ها و مسئولان ارشد استانی با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، برگزاری رژه نظامی پیاده و سواره در مرکز استان، تجدید پیمان با شهدا و حضور در گلزار شهدا، دیدار دستگاه ها با خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان از جمله محوری ترین برنامه های پیش بینی شده این هفته هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برنامه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در دانشگاه آزاد مرکز استان، به صورت محوری با حضور ۴۰۰ پیشکسوت اجرایی می شود و این برنامه در سایر شهرستان ها با مدیریت فرمانداری ها برگزار می شود که در مجموع پیش بینی شده که در سراسر استان از ۶ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در خراسان شمالی تجلیل شود.

وی ادامه داد: نواختن زنگ ایثار و مقاومت به صورت سراسری در روز دوم مهرماه با محوریت آموزش و پرورش، با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس پیش بینی شده است.

امیرنجاتی با اشاره به اینکه هدف از اجرای برنامه های دفاع مقدس شناساندن به نسل جوان و نوجوان عنوان کرد و گفت: همچنین در موضوع آذین بندی شهری و استقرار نمادهای دفاع مقدس در دستگاه ها، تمام ارگان ها پای کار هستند.

وی با بیان اینکه برنامه های ویژه دفاع مقدس مختص این هفته نیست، گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس در ایام مختلف و به مناسبت های مختلف اجرایی می شود، اما در این هفته ویژه تر به این موضوع نگاه می شود.

امیرنجاتی با تاکید بر این موضوع که جنگ هشت ساله توسط مردم مدیریت شد، افزود: مردم در مناسبت های مختلف در نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت کردند که علی رغم تمام فشارها پای کار نظام و انقلاب بوده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در استان خراسان شمالی براساس آمار ثبت شده، 72 شهید گمنام در 32 نقطه تدفین شده اند که در سال گذشته با شناسایی سه شهید، تعداد شهدای گمنام استان به 69 شهید رسید.

وی با بیان اینکه از مجموع 32 نقطه تدفین شهدای گمنام در استان، هشت یادمان در وضعیت ناقص قرار دارد، گفت: یادمان ها طراحی و در برخی از آنها به مرحله اجرا نیز رسیده است اما به دلیل کمبود اعتبار کار متوقف شده است.

امیرنجاتی یادآور شد: اعتبار اختصاص داده شده کفایت تکمیل یادمان های شهدای گمنام را نمی کند، براین اساس در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی مبلغی برای تکمیل یادمان ها تخصیص داده شد، اما تاکنون تامین اعتبار نشده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یادمان شهدا دارای یک هیئت امنا است، که اعضای ثابت این هیئت شامل فرمانداری، شهرداری، امام جمعه و نیروهای نظامی هستند که معمولا نگه داری و مرمت برابر مصوبات دولت با شهرداری است.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک