یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ساعت ۱۶:۵۱

موزه مردم شناسی اسفراین وعده اعتبارات جدید دریافت کرد

عزت الله ضرغامی با اشاره به اینکه موزه مردم‌شناسی اسفراین ۷۰ درصد پیشرفت داشته، گفت: موزه اسفراین اعتباراتی ویژه در این سفر دریافت خواهد کرد.
موزه مردم شناسی اسفراین وعده اعتبارات جدید دریافت کرد ,

به گزارش پایگاه خبری عصراترک از اسفراین؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی که صبح امروز وارد خراسان شمالی شد بعد از بازدید از ارگ تاریخی شهر بلقیس اسفراین گفت: در حال حاضر موزه مردم‌شناسی اسفراین ۷۰ درصد پیشرفت داشته که اعتبار آن در این سفر افزایش خواهد داشت تا هرچه زودتر موزه ویژه آماده شود.

وی ادامه داد: این موزه مردم شناسی نه تنها اشیای ارزشمند تاریخی خود منطقه به نمایش درآید بلکه اشیای ارزشمند ملی دیگری که در سیاست های جدید قرار شده است از موزه ملی ایران در سراسر استان ها به نمایش گذاشته شود، بخشی از این آثار ارزشمند نیز برای موزه اسفراین در نظر گرفته می شود.

ضرغامی با اشاره به اینکه ارگ بلقیس بعد از ارگ بم دومین ارگ تاریخی و بنای خشتی کشور است، افزود: به طور طبیعی اعتباراتی برای این بنا در نظر گرفته شده ولی با بازدیدی که انجام شد اعتبارات ویژه‌ای را در این سفر برای کاوش و مرمت در نظر خواهیم گرفت تا دقیق تر و سریعتر کاوش و مرمت انجام شود.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: در کنار فرهنگ ملموس، ترویج فرهنگ ناملموس و محتوای میراث معنوی نیز ارزشمند است که کمتر به آن توجه می شود.

وی در بخشی از صحبت ها اشاره کرد: ارگ بلقیس در نوع خودش بی نظیر است یکی از آثار ارزشمند میراث فرهنگی است که به دلیل این که  خوب معرفی نشده و حتی امکانات حداقلی جنبی، خدماتی که باید داده شود برای گردشگران، به ویژه گردشگران خارجی آن طور که در شان این اثر تاریخی ارزشمند است برخورد نشده است. 

ضرغامی خاطرنشان کرد: این آثار جز تمدن ایران است که بخشی با کاوش هایی که انجام شده گنجینه های ارزشمندی به دست آمده و اطلاعات آن در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/رضازاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک