شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۵۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ - ساعت ۱۷:۲۶
امام جمعه اسفراین:

راه رسیدن به حیات طیبه امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: هر جایی که احساس مسئولیت و امر به معروف و نهی از منکر زنده و زنده تر بود مردم به حیات طیبه رسیدند .
راه رسیدن به حیات طیبه امر به معروف و نهی از منکر است,

به گزارش پایگاه خبری عصر اترک از اسفراین،حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه اسفراین در خطبه های ۲۸ مرداد بعد از سفارش به تقوای الهی و رفتن به سمت و سوی خوبی ها گفت: مصداق روشن عمل صالح مومنانه توصیه به حق و صبر است که همان هدف قیام ابا عبدالله بوده و هدف ارسال پیامبران و کتابهای الهی می باشد طبیعتاً اگر ما بخواهیم و حیات طیبه برسیم باید اهل امر به معروف و نهی از منکر باشیم و بی تفاوتی را کنار بگذاریم.

امام جمعه اسفراین افزود :  اگر  انقلاب شد و حاکمیت دینی به وجود آمد اگر امام قیام کرد و مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی حاکمیت اسلامی را شاهد بودند جز این نبود که ملت ایران از حالت بی تفاوتی خارج شدند احساس مسئولیت کردند که باید در مقابل مفاسد و نوکر استبداد قیام کرد

وی ضمن بیان این نکته عزت امروز ما همین روحیه احساس مسئولیت داشتن و امر به معروف و نهی از منکر است اضافه کرد : به خاطر بی‌تفاوتی مردم انحراف در دین به وجود آمد هر جایی که این احساس مسئولیت و و امر به معروف و نهی از منکر زنده و زنده تر بود مردم به حیات طیبه رسیدند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد : ثمره بی تفاوتی و ترک کردن نهی از منکر قیام امام حسین و واقعه کربلا بود مدینه که شهر پیغمبر بود مرکز انتقال و انتشار و فحشا و منکر شده بود.

وی با اشاره به آیات قرآن بیان داشت : خدا کسی را کمک می کند که او دین خدا را کمک کند عدد خدا چون از دین الهی و دین و خدا فاصله گرفتن دچار چنین شرایطی شدند که در برابر معاویه باید اعتراف می کردند که اگر مسلمان شدن گناه کردند تا زنده بماند.

وی در خطبه دوم با اشاره به سالروز کودتا  ۲۸ مرداد گفت : چون امت اسلامی و تصمیم گیرندگان به غرب اعتماد کردند و دست از مرجعیت و رهبری انقلاب حضرت آیت الله کاشانی برداشتند باعث این واقعه شد که ما باید از این واقعه درس بگیریم.

در ادامه افزود:  دشمن بیکار نیست در تمام کشورهای اسلامی تلاش می کند چه شکلی آن دشمنی را علیه اسلام و دین اعمال و احساس ناامنی را القا کند.

حجت الاسلام موسوی گفت:  دشمن همواره دست از نقشه علیه اسلام و مسلمین بر نداشته راهش این است که بی تفاوت نباشیم اهل بصیرت و مقاومت ، وحدت و همدلی حول محور ولایت باشیم و مسئولین نیز کمر همت برای این مردم شایسته ببندند و بدانند که خداوند یار و یاور آنان است و نصرت خدا همواره با ماست.

امام جمعه اسفراین ادامه داد : بعضی ها دیگران را به عنوان یار و یاور برای خود گرفته اند که شاید آنان همراهشان باشند ولی اینطور نیست آنها قدرت به یاری آنان نخواهند داشت شما وقتی با خدا باشید قدرت مافوق همه عالم خداست و همواره شما غالب هستید دشمنان شما مغلوب اند خداوند وعده داده است شما وقتی دین خدا را یاری دهید من هم شما را یاری می دهم .

وی ضمن اشاره به این روایت :امام عصر عج فرمود:  ایران شیعه خانه ماست و از این کشور ما حمایت میکنیم تکلیف ما در مقابل امام عصر عج  این است که ما وظیفه مان را که جهاد تبیین است عمل کنیم جنگ جنگ است روزی جنگ سخت روزی جنگ نرم همواره باید در برابر تهدیدات دشمن اهل مقاومت و بلکه اهل حمله باشیم.

انتهای پیام/رضازاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک