جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ساعت ۱۸:۳۰

هدف دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت : یکی از مهمترین واجبات دین که در قرآن کریم آمده و در روایات زیادی از اهل بیت و امام حسین (ع) بر آن تصریح شده مساله امر به معروف است .
هدف دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است,

به گزارش پایگاه خبری عصر اترک از اسفراین؛ حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه اسفراین بعد از سفارش به تقوای الهی اظهارکرد : یکی از تاکیدات امام حسین علیه السلام از مدینه به کربلا دعوت به تقوا و رعایت حلال و حرام خدا بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود  : یکی از مهمترین واجبات دین که در قرآن کریم آمده  و روایات زیادی از اهل بیت و  امام حسین(ع) تصریح شده مساله امر به معروف است .

امام جمعه اسفراین ادامه داد : هدف از دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است هدف بعثت پیامبران و قیام انبیا و اوصیا نیز همین مسئله بوده، برای اینکه امت آن زمان را به ارزش های دین دعوت کنند و از جرم و گناه باز دارند.

وی با اشاره به سوره آل عمران که یکی از راه های صلاح و رستگاری را امر به معروف و نهی از منکر می دانند، گفت :اگر بخواهد هر امتی بهترین امت برای پیامبرش شود راهش این است که اهل امر به معروف و نهی از منکر باشد .

وی ضمن تاکید بر اهمیت امر به معروف در جامعه افزود :  امر به معروف و نهی از منکر این نیست که به هم دیگر واگذار کنیم اگر می‌خواهیم مُصلح کل باشیم خودمون باید صالح باشیم وقتی صالح می شویم که در برابر جرم و گناه در جامعه بی تفاوت نباشیم.

وی به روایتی از امیر المومنین اشاره کرد و ادامه داد : عظمت امر به معروف و نهی از منکر آنقدر بالاست که تمام واجبات در برابر این حرف مانند قطره در برابر دریاست اگر امر به معروف زنده باشد فرایض دیگر نیز ساری و جاری در جامعه است و باعث آبادانی و عمران است .بی تفاوتی  چیزی نیست که پسندیده اسلام و دین باشد.
حجت‌الاسلام موسوی افزود : امروز تمام دشمنان ابا عبدالله الحسین و تمام غربی ها دارند امر به منکر می کنند و اگر بنا باشد با بی تفاوتی ما زمینه برای منکر ترویج شود و بعضا هم امر به معروف کنیم چه فرقی هست بین ما و آنها.
امام جمعه ضمن سفارش به امر به معروف و نهی از منکر در خانواده و جامعه گفت : یقیناً آتش بی عفتی در جامعه دردناک تر از  سوزندگی آتش دنیاست؛  توجیهی ندارد کسی که تعهد به رعایت شرایط نظام کرده بخواهد خلاف شرایط دین و اسلام رفتار کند.

وی از دادستان و مسئولین مربوطه خواست که امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنند و اجازه ندهند حرام ها به هر شکل ممکن در جامعه رواج پیدا کند و قانون را با جدیت اجرا کنند.

امام جمعه اسفراین در بخش دیگری از صحبت ها ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت : انتظار این است که اخبار و اطلاعات و نیازمندی های مردم را صادقانه به گوش مسئولین برسانند و مسئولین نیز همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند که یکی از کارهایی که به امید و اعتماد مردم اضافه می کند اطلاع رسانی از خدمات نظام به مردم است .

وی با اشاره به ویژگی های امام حسین (ع) به جوانان توصیه کرد : امروز دشمنان در فضای مجازی دنبال این هستند که شما را از دین و اسلام جدا کنند اجازه ندهید دشمن این توفیق را داشته باشد.


انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک