یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ساعت ۱۸:۹
امام جمعه اسفراین:

مسایل مادی مانع ازدواج جوانان نشود

امام جمعه اسفراین گفت: نباید مسائلی همچون تحصیل، سربازی، چشم و هم چشمی ها و عدم برخورداری از مظاهر دنیوی مانع تحقق سنت رسول الله شود.
مسایل مادی مانع ازدواج جوانان نشود,

به گزارش پایگاه خبری سپهرآیین ، حجت الاسلام موسوی  امام جمعه اسفراین  در خطبه های  نماز جمعه ۱۰ تیر ماه ضمن توصیه به تقوای الهی و پرهیز از گناه و رفتن به سمت و سوی خوبیها اظهار کرد : از آسیب های سبک زندگی امروز مردم که میتوان برشمرد ضعف غیرت یا بی غیرتی است.

وی افزود : بی غیرتی خواه در امور دینی باشد یا در امور ناموسی یا بیگانگان و وطن و.. امری ناپسند است و غیرت از علائم ایمان مومن است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: پس پدر مادر ها هوشیار باشند که گاهی با دست خود ناموسشان را مجانی عرضه نامحرمان  نکنند که موجب فساد در جامعه می شود.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین خاطر نشان کرد : دشمنان اسلام علنا اعلام کردند ایران با جنگ فیزیکی شکست نمی خورد او را از راه فضای مجازی و ترویج فساد و بی غیرتی با تعویض مظاهر فساد و ضد ارزش ها و مقابله علیه ارزش های دینی می شود از پای درآورد.

وی افزود: حاج قاسم ها به خاطر غیرت دینی و ناموسی خودشان را فدا کردند ما باید راه آنها را ادامه دهیم .

رئیس شورای فرهنگی شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و نام امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین همه شهدا ضمن اشاره به مناسبت های هفته گفت:  دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا و اسرائیل به دنبال نسل کشی مسلمانان هستند

خطیب نماز جمعه اسفراین ایجاد جنگ های نیابتی بین کشورهای اسلامی مثل جنگ ایران و عراق ، عراق و کویت ، داعش و عراق و سوریه ، عربستان و یمن و طالبان و دولت مرکزی افغانستان، تاخیر در ازدواج تا تعطیلی آن توسط فضای مجازی و تعطیلی زاد و ولد و ترویج این موضوع از طریق فضای مجازی و رسانه ای را از راهکارهای دشمنان برای مقابله کشور اعلام کرد.

وی با اشاره  به روز ملی ازدواج خاطر نشان کرد:  اسلام ازدواج را مایه آرامش، اعتماد به نفس و بقا نسل و تامین نیازهای روحی، روانی، عاطفی، جنسی و حفظ دین و عفت جامعه و عمل به سنت رسول الله است و در این امر در سالروز ازدواج امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها باید هم در اصل ازدواج و هم در فرزندآوری به آنها اقتدا کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه افزود: نباید مسائلی همچون تحصیل، سربازی، چشم هم چشمی ها و عدم برخورداری از مظاهر دنیوی مانع تحقق سنت رسول الله شود.

وی در پایان با اشاره به موضوع با اهمیت زکات گفت: قرآن می فرمایند نمازگزاران واقعی کسانی هستند که در اموالشان حقی برای سائل و محروم قرار دهند  و هر انسان نمازگزار مالی که متعلق به زکات دارد همانطور به واجبات نماز عمل می کند به واجب زکات هم عمل کنند زیرا هر دو واجب است بنا نیست که یک مسلمان به واجبی که خرج ندارد عمل کند اما واجبی که خرج دارد رها سازد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک