سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ساعت ۱:۱۸

مشاهده یک توله یوز آسیایی در شمال پناهگاه میاندشت جاجرم

یک توله یوزپلنگ آسیایی در حاشیه شمالی پناهگاه حیات وحش میاندشت، مشاهده شد.
مشاهده یک توله یوز آسیایی در شمال پناهگاه میاندشت جاجرم,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: مقارن ساعت۲۳:۲۰ سوم تیرماه یکی از طبیعت دوستان هنگام گذر از محورسنخواست جاجرم، متوجه حضور یک توله یوزپلنگ می شود که در وسط جاده ایستاده است بنابراین با توقف خودرو و کم کردن نور چراغ خودرو، شرایط عبور توله یوز را فراهم می آورد و با توجه به اینکه احتمال حضور مادر در اطراف زیاده بوده سریعا محل را ترک می کند.

 

شکاریان افزود : مشاهده توله، خبر خوبی از زادآوری یوز در این منطقه دارد و امید می رود با شروع طرح دوربین گذاری طی یک ماه آینده، بتوانیم تصاویری از حضور این گونه ثبت کنیم.

 

وی با توجه به تردد و مشاهده چند باره یوز در این مسیر در یکسال اخیر ، از شهروندان خواست در مسیر جاده جاجرم به سنخواست با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.


در سال ۱۳۹۷ یک قلاده يوزپلنگ آسیایی در این مسیر بر اثر بی احتیاطی راننده خودرو تلف شد، پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو یکی از بهترین زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی در ایران است که با وجود منطقه دشتی و تپه ماهورها و وجود طعمه فراوان، محلی امن و مناسب برای زیست این گونه ارزشمند است.

 

انتهای پیام/ تقی زاده 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک