سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ - ساعت ۹:۲۲
گزارش؛

وضعیت قرمز کرونایی در جاجرم/افزایش شمار مبتلایان به کرونا

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاجرم با توجه به افزایش بیماران مبتلا در سطح شهرستان گفت:کوچکترین بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی به خصوص عدم استفاده‌ از ماسک می تواند شرایط شهرستان را بحرانی کند.
وضعیت قرمز کرونایی در جاجرم/افزایش شمار مبتلایان به کرونا,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم ، با عبور از پیک پنجم کرونا بسیاری از مردم فکر می‌کردند این ویروس زهر خود را ریخته و بنا نیست دوباره وارد گود شود.

پس از افت مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در ماه های گذشته، شرایط به صورت نرمال پیش می‌رفت تا جایی که همه کشور در رنگبندی آبی  قرار گرفت تا اینکه با فراگیر شدن سویه جدید کرونا یعنی اومیکرون دوباره تقریبا همه کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

اما شهرستان جاجرم در ماه گذشته تا کنون فراز و نشیب بسیار زیادی داشت تا جایی که تنها شهر نارنجی کشور جاجرم بود اما دوباره آبی و زرد شد و با ورود اومیکرون دوباره به شرایط حاد کرونایی یعنی قرمز رسید.

یکی از شهروندان جاجرمی در گفتگو با خبرنگار اخبار جاجرم گفت: مردم بعد از تقریبا دوسال از پیدایش ویروس منحوس کرونا خسته شدند ومثل اوایل همه گیر شدن این ویروس کشنده به پروتکل های بهداشتی توجهی ندارند.

وی گفت: وقتی در شهر قدم می زنی می بینی که افرادی بدون ماسک در معابر و بانک ها حتی ادارات هستند و پروتکل ها را رعایت نمی کنند.

محمدی یکی دیگر از شهروندان گفت: در این روزها متاسفانه به بیمارستان و مطب ها که مراجعه می کنیم به سختی نوبت گیرمان می آید.

وی افزود: وقتی به پیک این بیماری بر می خوریم از مسئولین انتظار داریم تمهیدات ویژه ای بیاندیشند تا بیماران کرونایی کمتر سرگردان شوند.

یکی از کاربران فضای مجازی با ارسال عکسی برای ما نوشت این وضعیت نوبت دهی بیمارستان است لطفا انتشار دهید تا مسئولین ببینند تا چاره ای بیاندیشند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاجرم از شهروندان خواست تا از هرگونه مهمانی، شب نشینی و دور همی های خانوادگی در این روزها خودداری کنند.

صادقی افزود: بی شک مقابله و کنترل بیماری کرونا بدون همراهی و همدلی عمومی و مشارکت آحاد مردم ممکن مردم ممکن نیست.

وی با بیان اینکه هر گونه سهل انگاری و عادی انگاری بیماری سبب نا به سامان شدن اوضاع بیماری در سطح شهرستان خواهد شد، گفت: با توجه به افزایش بیماران مبتلا در سطح شهرستان، به خصوص کودکان در جهت جلوگیری از گردش بیشتر ویروس ، مجددا  تاکید می شود کوچکترین بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی به خصوص عدم استفاده‌ از ماسک می تواند شرایط شهرستان را بحرانی  کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاجرم اظهار داشت: لذا از عموم مردم و همشهریان عزیز خواهشمندیم همچنان با حفظ سنگر مبارزه با کرونا جهت پیشگیری از افزایش شیوع بیماری و برای حفظ سلامتی خود و عزیزانتان از هرگونه دور همی ،محافل و مهمانی ها تا پایان پیک ششم بپرهیزید و با تلاشگران عرصه سلامت در کنترل بیماری همکاری کنند.

وی گفت: از همکاری های خوب همشهریان گرامی که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام واکسیناسیون در گروه های سنی بالای 5 سال یاری گر مدافعان سلامت هستید سپاسگزاریم.

لازم به ذکر است  واکسیناسیون گروه سنی 5 تا 9 سال آغاز شده است و واکسن های قابل تزریق پاستوکوک و سینوفارم هستند.
همشهریان می توانند برای تزریق واکسن به پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در محل سه راه مطهری (بخشداری قدیم ) مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک