سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ساعت ۹:۳۸

شکارچیان غیرمجاز در تور محیط بانان میاندشت

متخلفان سابقه دار شکار غیرمجاز توسط محیط بانان میاندشت جاجرم دستگیر شدند.
 شکارچیان غیرمجاز در تور محیط بانان میاندشت ,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم، عصر روز شنبه شکارچیانی که طی ماه‌های اخیر  به روشی ناجوانمردانه  اقدام به شکار غیرمجاز می کردند و موجب ناامنی حاشیه شمال غربی پناهگاه حیات وحش میاندشت شده بودند طی یک عملیات  غافلگیرانه و تعقیب و گریز در تور محیط بانان میاندشت جاجرم و قرقبانان قرق اختصاصی کوه اوزوم گرفتار شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم با اعلام این خبر افزود: این دو شکارچی (شکارکش)با موتورسیکلت آهو را تعقیب کرده و زمانی که حیوان از نفس افتاده و اسیر ایشان شد، آن را زنده گیری و نهایتا  ذبح می کنند.
در این روش حیوانات در حالی خود را تسلیم می کنند که از دویدن زیاد، برخی اندام‌هایشان از کار افتاده و دچار خونریزی داخلی شده اند.  
احمد صفرزاده ضمن تشکر از حساسیت و دغدغه علاقمندان در این مورد بخصوص و همه کسانی که به هر طریق ممکن از محیط زیست و محیط بانان حمایت می کنند گفت: با هماهنگی صورت گرفته لاشه آهو معدوم و موتورسیکلت مکشوفه به دستور مقام قضایی تحویل مراجع ذیربط گردید. ومتخلفان با تشکیل پرونده قضائی به جرم شکار غیرمجاز یک رأس حیوان حمایت شده به مراجع قضایی معرفی شدند.
طبق مصوبه شماره 442 مورخ 28/08/1398 شورای عالی حفاظت محیط زیست، بهای هر راس آهو مبلغ ٢۵٠ میلیون ریال و درصورتیکه ماده باشد ٧۵٠ میلیون ریال تعیین شده است.
انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک