چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ - ساعت ۱۰:۱۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم خبرداد:

آغاز برداشت پسته در جاجرم/وجود ۱۶۰۰ هکتار باغ پسته در این شهرستان

ابوالفضل عباسیان با بیان اینکه برداشت پسته در شهرستان جاجرم آغاز شده است، گفت: در حال حاضر یک هزار و 600 هکتار از مزارع به زیر کشت باغهای پسته رفته که از این مقدار ۷۰۰ هکتار بارده هستند.
آغاز برداشت پسته در جاجرم/وجود ۱۶۰۰ هکتار  باغ پسته در این شهرستان ,

ابوالفضل عباسیان، مدیر جهاد کشاوری شهرستان جاجرم در گفتگو باخبرنگار پایگاه خبری جاجرم گفت: به علت شرایط مساعد آب وهوایی، دو منطقه بخش مرکزی و سنخواست مستعد کشت پسته با کیفیت عالی هستند.

وی افزود:  روند صعودی کشت پسته از سال ۷۷ آغاز شد و در حال حاضر یک هزار و 600 هکتار از مزارع به زیر کشت باغهای پسته رفته است که از این مقدار ۷۰۰ هکتار بارده بوده و سالانه یک هزار و 50 تن تولید پسته خشک عاید باغداران می شود .

عباسیان ابراز داشت: ارز آوری ، اشتغال زایی ،افزایش ارزش افزوده چاه های کشاورزی ، مصرف بهینه آب از مواردی است که کشاورزان رغبت زیادی برای احداث باغ پسته دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۳ بهره بردار در زمینه پسته فعالیت دارند، گفت: شهرستان جاجرم در حال حاضر دارای ۳ ترمینال فراوری پسته فعال در بخش مرکزی و سنخواست است و آمادگی کامل جهت کار در زمینه فراوری را دارند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات کشاورزان جاجرمی  می توان افزایش قیمت نهاده های کشاورزی سم و کود وهزینه نگهداری ( مکانیزاسیون ،کارگری و..) عنوان کرد که می طلبد در این زمینه تسهیلات سرمایه در گردش کم بازده بانکی به باغداران پرداخت شود.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک