جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ساعت ۱۱:۵۸
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی :

۱۱ پیمانکار غیر متعهد به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان معرفی شدند

جعفر شهامت گفت: 11 پیمانکار عملیات راهسازی روستایی که قیر را از دولت بابت انجام آسفالت در پروژه های متعهد شده، تحویل گرفته اما به تعهدات خود عمل نکرده بودند به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به منظور تعیین تکلیف معرفی شده اند.
11 پیمانکار غیر متعهد به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان معرفی شدند,

جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: پس از اینکه در دولت پیشین مصوب شد عملیات های راهسازی روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار شود، در همین راستا، در خراسان شمالی اداره کل راه و شهرسازی استان تمامی پروژه های راهسازی روستایی را به این اداره کل تحویل داد.

شهامت گفت: با این وجود، درحالیکه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که هیچ قراردادی در زمینه راه های روستایی منتقل نشوند، اداره کل راه و شهرسازی استان با اصرار این قراردادها را به این اداره کل انتقال داد.

وی افزود: این اقدام دارای اشکال بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی درباره این اشکال عنوان کرد: پیمانکاران 11 قرارداد راهسازی روستایی به دولت قیر بدهکار بودند.

وی تصریح کرد: این پیمانکاران، قیر را بابت اجرای عملیات راهسازی تحویل گرفته بودند، با این وجود، آنان قیر را در پروژه متعهد شده، استفاده نکرده بودند.

شهامت با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان، قبل از انتقال قراردادها می بایست این قراردادها را رسیدگی می کرد و نتیجه را به این اداره کل برای پیگیری اطلاع می داد، اظهار کرد: زمانیکه قراردادهای این پیمانکاران به این اداره کل منتقل شد آنها بهانه جویی برای اجرای کار را آغاز کردند.

وی افزود: بنابراین این اداره کل نیز آنها را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان معرفی کرد تا در قالب ماده 46 و یا ماده 48 تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی یادآور شد: اعمال ماده 46 برای پیمانکارانی که تعهدات خود را اجرایی نمی کنند شامل فسخ قرارداد و تعیین مجازات می شود.

وی افزود: اعمال ماده 48 نیز شامل توافق مسالمت آمیز میان پیمانکار و دستگاه های اجرایی می شود.

شهامت گفت: این پیمانکاران منتظر تصمیم گیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هستند.

وی در خاتمه یادآور شد: 34 قرارداد دیگر پیمانکاران راه های روستایی استان که به این اداره کل انتقال یافته اند، تعهدات این پیمانکاران در انجام پروژه ها اجرایی شده و به پایان رسیده است.

وی افزود: در 20 قرارداد دیگر نیز بخشی از تعهدات اجرایی شده و بخشی دیگر از تعهدات نیز در حال اجرا هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای ادامه عملیات راهسازی روستایی در استان هفت قرارداد جدید منعقد شده است و درصدد هستیم که هفت قرارداد جدید دیگر نیز منعقد کنیم.

انتهای پیام/قهرمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک