چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ساعت ۱۲:۵۸

۲۰ هکتار باغ سنجد در جاجرم احداث شد

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم با اشاره به رونق کشت درخت سنجد در این شهرستان، گفت: ۲۰ هکتار باغ متمرکز سنجد در شهرستان طی ۳ سال گذشته احداث شده که در سال جاری به بار نشسته است.
20 هکتار باغ سنجد در جاجرم احداث شد,

ابوالفضل عباسیان مدیر جهاد کشاورزی جاجرم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جاجرم با بیان اینکه سنجد یکی از محصولاتی است که به‌تازگی کشت آن در جاجرم رونق یافته اظهارکرد: در سنوات گذشته با تبلیغات وسیع پیرامون ارزش غذایی و کاربرد دارویی آن در طب سنتی شاهد اقبال عموم به این محصول هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه  توجه به کشت سنجد امروز به یک کلید در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است. ابراز داشت: با توجه به شرایط. اقلیمی شهرستان این گیاه تاب‌آوری خوبی در برابر باد، طوفان، خشکسالی و آفات دارد و از قدیم نیز در کنار جوی آب و نهرها کشت آن متداول بوده است.

عباسیان گغت: کشت درخت سنجد با اینکه دارای قدمت و پیشینه زیادی در جاجرم است اما نگاه توسعه محور برای افزایش سطح زیر کشت این‌گونه ارزشمند هیچ زمان مطرح نشده بود چراکه غالباً به‌صورت پراکنده در مسیر انتقال آب و نهرها به‌منظور استفاده از سایه و میوه آن کشت می‌شد ولی در سنوات اخیر کشت آن به‌صورت باغ در منطقه رونق گرفته و شاهد اضافه شدن سطح زیر کشت باغات هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم ابراز داشت: با شیب ملایم در زمینهٔ کشت این محصول و توسعه باغات به شرایط بهتر در راستای فروش بیشتر و تبدیل برخی مناطق برای تولید عمده می‌توان دست‌یافت.

وی افزود: تأمین نهال‌های مرغوب و باکیفیت، احداث باغات جدید با روش‌های نوین آبیاری در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

عباسیان بیان داشت: در حال حاضر ۲۰ هکتار باغ متمرکز سنجد در شهرستان طی ۳ سال گذشته احداث شده که در سال جاری به بار نشسته است.

وی در انتها گفت: از هر هکتار، ۲ تن محصول سنجد برداشت می‌شود که از قرار هر کیلو ۲۵ هزار تومان می‌تواند درآمدزایی خوبی در بخش کشاورزی داشته باشد.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک