سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۲۶ - ساعت ۱۳:۹
‍ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاجرم:

مراسم علم گردانی و نخل برداری برگزار نمی شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاجرم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و فراگیری این ویروس در سطح شهرستان امسال مراسم علم گردانی و نخل برداری که همه ساله در روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار می شد اجرا نخواهد شد.
مراسم علم گردانی و نخل برداری برگزار  نمی شود,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم حجت الاسلام سید عباس موسوی جاجرمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاجرم افزود: در جلسات متعددی که با  حضور سر هیئت های مذهبی، مسئولین ستاد کرونا، شورای هیئات مذهبی، هیئت امنا حسینیه بزرگ ،نخل برداران و علم گردانان برگزار گردید مقرر شد با توجه به شرایط حال حاضر شهرستان این دو مراسم آئینی (نخل برداری،علم گردانی) در محرم امسال اجرایی نشود.

وی تصریح کرد: دسته روی، علم گردانی،نخل برداری و تعزیه خوانی ممنوع است و مراسم عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا در محل حسینیه بزرگ تنها به صورت نوحه خوانی(سینه زنی و زنجیر زنی ) از ساعت ۹:۳۰ صبح الی۱۱:۳۰  به مدت دو ساعت برگزار خواهد شد و پس از ان هیچ برنامه ای در محل حسینیه بزرگ اجرا نخواهد شد.

موسوی در ادامه گفت: در شب های تاسوعا و عاشورا نیز هیچ گونه مراسمی در محل حسینیه بزرگ برگزار نخواهد شد و مردم جهت حفظ سلامتی خود و دیگران از هر گونه تجمعی در مکان مذکور خودداری نمایند.

وی افزود: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا مراسم شام غریبان  نیز که همه ساله در محل مصلی امام حسن(ع) برگزار می گردیدامسال اجرا نخواهد شد.

موسوی در پایان گفت: خوشبختانه در شبهای اخیر پروتکل های بهداشتی در هیئات مذهبی به خوبی رعایت شده است که امیدواریم مردم در روزهای اتی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.


انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک