سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ساعت ۸:۱۱
یادداشت؛

فضای مجازی چه میزان در گرایش جوانان به سمت بی حجابی نقش داشته است؟/دیدگاه سردار سلیمانی در رابطه با عفاف و حجاب

جوانان مان را در این گستره فضای مجازی یکه و تنها با چالش های فراوان با حال خود رها کرده ایم بدون اینکه متوجه شویم این فضا چگونه پتکی بر سر ارزش ها، هنجارها، اعتقادات و باورها و حتی آداب و رسوم ملی مذهبی و ... می زند.
فضای مجازی چه میزان در گرایش جوانان به سمت بی حجابی نقش داشته است؟/دیدگاه سردار سلیمانی در رابطه با عفاف و حجاب,حجاب عفاف سلیمانی عفت

به گزارش پایگاه خبری جاجرم ،  نقش حجاب و عفاف در ساختار وجودی مرد و زن حفاظت از چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است؛ به تعبیری لطیف‌تر حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است.

سوال های متعددی در خصوص جامعه امروزی با موضوع چرایی حجاب در دل و ذهن جوانان نقش بسته است جوانانی که نه دوران کشف حجاب اجباری رژیم منحوص پهلوی را درک کرده اند و نه دوران دفاع مقدس را که ببیند چگونی جوانانی پر پر شدند تا از وجب به وجب خاک جمهوری اسلامی و همینطور از مردان و زنان غیور برای حفظ شانیت و کرامت و عفت آنها حفاظت و حراست کنند.

آنها دورانی را دیدند که سراسر در معرض بمباران مسموم دشمنان در ماهواره ها، روزنامه ها، فیلم های سینمایی و از همه بدتر و مخرب تر در فضای مجازی با استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف بودند.

در دورانی که مسئولین در خواب غفلت به سر بردند و پدران و مادران برای رفع مسئولیت خود و همینطور سرگرم کردن فرزندانشان بیشتر آنها را به سمت فضای مجازی و در نتیجه چاه ویل سوق می دهند.

جوانان مان را در این گستره فضای مجازی یکه و تنها با چالش های فراوان با حال خود رها کرده ایم بدون اینکه متوجه شویم این فضا چگونه پتکی بر سر ارزش ها، هنجارها، اعتقادات و باورها و حتی آداب و رسوم  ملی مذهبی و ... می زند.

فضای بی در پیکر شبکه های اجتماعی در فضای مجازی چقدر در بی حجاب کردن جوانان ما و در نتیجه بی عفتی قبح زدایی، هنجار شکنی ظاهری و ... نقش داشته است!؟ و در نقطه مقابل مسئولین ما برای این جوانان چه کرده اند!؟ سوالی که از هر شخصی اگر پرسیده شود جوابی برای آن ندارد.

بنابرین با بررسی تمام این موضوعات می فهمیم این جوانان ضمیرشان پاک و قلبشان تهی از هرگونه تعارض با دین و قرآن و اسلام است که اگر مسئولین و خانواده ها غافل شوند در فتنه های دشمنان غرق می شوند.

صحت این گفته ها را می توان در کلام مقام معظم رهبری و سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی مشاهده کرد. رهبر فرزانه انقلاب در جریان سفر خود به استان خراسان شمالی درباره حجاب برخی استقبال کنندگان اظهارنظر مهمی کردند که در ادامه می خوانیم.

 رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان فرمودند:  «خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى - هنرى بروید و پذیراى جوانها باشید.

+با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد؛ داشته باشد.

+بعضى از همین هائى که در استقبالِ امروز بودند و شما - هم جناب آقاى مهمان‌نواز، هم بقیه‌ى آقایان - الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانم هائى بودند که در عرف معمولى به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمانهاست.

 +
او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئى هستم / آیا تو چنان که مینمائى هستى؟».  ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید

سردار محبوب دلها  شهید حاج قاسم سلیمانی دیدگاه باز و پدرانه ای نسبت به مقوله حجاب داشت. او دیدگاه های تنگ نظرانه و تقسیم جامعه به بی حجاب و باحجاب و کم حجاب را بر نمی تافت و می گفت همه این ها خانواده ما هستند. او معتقد بود که این تقسیم بندی ها خلاف منافع ملی است و مردم را از انقلاب می راند. این شهید بزرگوار در صفحه اجتماعی خود به مناسبت روز حجاب در تیرماه 98 نوشت:

 

* من اصلاً قبول ندارم در بین بچه‌حزب‌اللهی‌ها بگیم این آدم با اون شکل و قیافست...! همان دختر کم‌حجاب، دختر منه، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه‌ ماست

.

با توجه به بازخوانی دیدگاه ها به این نتیجه پی میبریم که بهترین راه حفاظت و حراست از کیان خانواده ها، عفت و پاکدامنی بانوان و موضوعات دیگر، حجاب است که باید مسئولین امر و آحاد جامعه و خانواده ها به این امر واقف باشند و برای جوانان این مرز و بوم برنامه ریزی کنند و انها را از گزند دشمنان در امان بدارند.

اما نکته ای مهم و قابل تامل این است که اگر جوانی حجابش درجه یک نبود مبادا از قطار جمهوری اسلامی پیاده اش کنیم و او را ترد و به او برچسب بزنیم.

والسلام علیکم

یادداشت/مهدی تقی زاده 22 تیرماه 1400

انتهای پیام

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک