سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ساعت ۱۰:۱۰
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاجرم:

واکسن های موجود در مقابل گونه دلتا کرونا کم اثر هستند/ ساده انگاری مردم در مقابل کووید ۱۹ نگران کننده شده است

سوسن ملائکه گفت: دلتا کرونا که با شدت در حال شیوع در تمام نقاط کشور است، با سویه انگلیسی و سایر انواع کرونا متفاوت بوده و واکسن های موجود نیز مقابل دلتا کرونا کم اثر هستند.
واکسن های موجود در مقابل گونه دلتا کرونا کم اثر هستند/ ساده انگاری مردم در مقابل کووید 19 نگران کننده شده است,

سوسن ملائکه، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جاجرم با اشاره به اینکه طبق اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، شیوع ویروس دلتا کرونا در استان نگران کننده شده است، اظهار داشت: دلتا کرونا با سویه انگلیسی و سایر انواع کرونا متفاوت بوده و واکسن های موجود نیز مقابل دلتا کرونا کم اثر هستند.

ملائکه ادامه داد: همچنین بی توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی نگرانی را افزایش داده است، زیرا رفتار مردم در حال حاضر به گونه ای شده است که گویی کرونا به پایان رسیده و به طور کلی فراموش شده است.

وی افزود: با توجه به کاهش روند شیوع کرونا در شهرستان جاجرم ، کماکان روند  مثبت شدن نمونه های  آزمایشگاهی سرپایی و بستری ادامه دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین متاسفانه تعدادی از افراد مشکوک به کرونا  در جامعه حضور دارند، که جهت تست مراجعه نمی کنند که یکی از علت های آن ترس از بیماری و یا ساده انگاری این بیماری است.

وی یاداور شد: تاکنون 85 درصد از افراد واجد شرایط واکسیناسیون، واکسن کرونا را در جاجرم دریافت کرده اند.

ملائکه اضافه کرد: اما نکته قابل توجه این است که دریافت واکسن به این معنا نیست که افراد رعایت پروتکل های بهداشتی را کنار بگذارند، زیرا بدن به صورت کامل با دریافت واکسن در برابر بیماری ایمن سازی نمی شود و ممکن است ناقل این ویروس باشد و برای مابقی افراد ایجاد خطر کند.

انتهای پیام/ مهدی تقی زاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک